Skip to content
Politică

Șeful CCIR trage un semnal de alarmă: Avem prea puțini jucători pe piețe externe EXCLUSIV

psnews.ro

Companiile care ar putea reprezenta România peste hotare și care au o cifră de afaceri semnificativă sunt prea puține pentru a trage speranțe în abordarea în forță a unor piețe din spațiul extracomunitar, avertizează președintele Camerei de Comerț și Industrie din România.

La trei ani de la încheierea protocolului cu Ministerul Afacerilor Externe pentru o mai bună reprezentare a economiei românești în străinătate, Mihai Daraban susține că modul de conlucrare între reprezentanții mediului de afaceri și cei din diplomație ar putea fi îmbunătățit, dar menționează și că bazinul de selecție al companiilor reprezentative este destul de sărac.

Am verificat datele statistice ca să trimitem invitații de participare la simpozioane economice internaționale către companii semnificative, nu să deplasăm acolo firme care apoi vin să deconteze jumătate din biletul de avion.

La nivel național, firme cu peste 100 milioane euro cifră de afaceri sunt 284. 84 dintre acestea sunt românești, din care 51 reprezintă firme cu capital privat. Cu cifră de afaceri între 50 și 100 milioane euro avem 297, din care 114 firme cu capital românesc, din care 101 privați.

Ne putem duce și între 20 și 50 sau între 10 și 20 de milioane de euro, dar vă omor cu cifrele. Nu avem foarte mulți  jucători care să facă business overseas”, a precizat Mihai Daraban.

Lipsa brandurilor autohtone, slaba productivitate a muncii și clasarea pe ultimul loc în UE la digitalizare administrativă, adică multiplicarea procedurilor birocratice, duc în cele din urmă la o slabă reprezentare a companiilor autohtone pe piețele externe.

Pe de altă parte marile companii cu capital străin, care produc  bunuri vandabile pe piețe externe, așa cum ar fi Renault, promovează produsele sub sigla firmei-mamă, nu sub cea a subsidiarei Dacia din România, după cum sesizează președintele CCIR.

„Este adevărat, am văzut niște mașini Duster în Peru, pe șosele, dar acolo se numesc Renault Duster”, a menționat acesta.

O bună cunoaștere a statisticilor economiei naționale ar putea garanta o mai bună conjugare a eforturilor reprezentanților mediului de afaceri și ale diplomaților în misiunea de a ușura accesul firmelor românești pe piețele din afara spațiului comunitar, a precizat șeful CCIR în cadrul unei reuniuni de lucru cu reprezentanții ambasadelor și consulatelor României.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *