Semnal îngrijorător: 4 din 10 copii de gimnaziu nu doresc să meargă la liceu, ci să se angajeze

Sursa foto: Unsplash

Patru din zece copii de gimnaziu nu doresc să urmeze cursurile liceale, ci să se angajeze, să lucreze în familie sau să facă un curs de calificare, arată un studiu privind bunăstarea copiilor din mediul rural realizat de organizaţia World Vision România.

Patru din zece copii de gimnaziu (41%) nu doresc să meargă la liceu, ci să se angajeze, să lucreze în familie sau să urmeze un curs de calificare, iar aproximativ jumătate dintre liceeni fac mai mult de o oră dus-întors până la şcoală, conform raportului “Bunăstarea copiilor din mediul rural”, 2024, realizat de World Vision România.

Potrivit studiului, 2 din 10 copii (19%) din mediul rural nu sunt ajutaţi niciodată la teme, deoarece locuiesc în familii în care majoritatea adulţilor au maximum 8 clase absolvite, iar în acelaşi timp 49% dintre părinţi se declară nemulţumiţi de progresul şcolar realizat în ultimul an de copiii lor.

Fundaţia World Vision România şi PEPCO România continuă în acest an sprijinirea educaţiei copiilor şi adolescenţilor din comunităţile dezavantajate prin proiectul “Educaţie pentru Bunăstare”, din cadrul programului ”Vreau în clasa a 9-a”. Scopul principal al proiectului este reducerea inegalităţii de şanse pentru elevii din mediul rural în vederea continuării studiilor şi atingerii potenţialului maxim de dezvoltare personală şi profesională.

În anul şcolar 2023-2024, 110 de elevi din mediul rural au putut să îşi continue studiile şi să meargă la liceu şi încă 40 de elevi să facă practică de specialitate, în cadrul programului.

Cei 110 elevi au provenit din 90 de comunităţi rurale din 12 judeţe şi au avut oportunitatea de a participa la mai multe activităţi formale şi non-formale, precum şi să beneficieze de sesiuni de mentorat vocaţional cu angajaţi din companii şi alţi specialişti, activităţi lunare de educaţie non-formală pentru dezvoltarea abilităţilor: de la auto-cunoaştere, comunicare şi integrare într-un grup, recunoaşterea bullying-ului şi altor tipuri de violenţă (inclusiv în familie şi în mediul şcolar) la rezolvarea de conflicte; sprijin financiar pentru acoperirea unor cheltuieli de bază precum transport, rechizite sau alimente; vizite în cadrul universităţilor şi în companii; consiliere vocaţională, socială, şcolară şi psihologică; activităţi de responsabilitate socială pentru a produce schimbare în propriile comunităţi; participarea la două şcoli de vară dedicate, cu activităţi educative susţinute de elevii beneficiari ai programului pentru elevi din ciclul primar, workshop-uri şi webinarii pe diverse tematici, precum Educaţie emoţională, educaţie financiară, Drepturile copilului.

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: