Skip to content
Politică

Silviu Mănăstire prezintă cât ne costă dezastrul autostrăzii Sibiu-Orăștie. Ce sumă riscă România să piardă

Jurnalistul Silviu Mănăstire a prezentat, în emisiunea „Dosar de politician”, de la B1 TV, cât ne costă dezastrul autostrăzii dintre Sibiu și Orăștie. România riscă să piardă o sumă uriasă din banii europeni, dacă autostrada nu va fi funcțională până la sfârșitul anului.

Vinovații indicați de Silviu Mănăstire – Victor Ponta și Dan Șova – evită să-și asume responsabilitate și s-au folosit de acest proiect pentru a-și construi campania electorală. În aceast situație, țara noastră riscă să piardă 400 de milioane de euro din banii europeni.

„Nereușita majoră a guvernării Ponta este distrugerea autostrazii Sibiu-Orăștie încă din faza de proiectare și execuție. România riscă să piarda 400 de milioane de euro din banii europeni din cauza incompetenței Companiei Naționale de Drumuri condusă de Narcis Neaga. Acest individ este susținut politic de premierul Ponta și de prietenul său Dan Șova, fostul ministru al Transporturilor.

Ponta și Șova nu pot explica cum a fost posibil ca autostrada Sibiu-Orăștie să se scufunde la propriu în apă după ce a fost construită. De fapt, Ponta și Șova sunt obișnuiți cu minciunile când vine vorba de autostrazi: ei au declarat în 2012 că, dacă nu vor realiza până la finalul mandatului autostrada Comarnic- Brașov, vor ieși din politică. Evident, nu numai că nu au făcut această autostradă, dar în patru ani aproape nu au inaugurat niciun kilometru de autostradă de la zero, începand cu luna mai 2012. Ponta și Șova continuă să se agațe de funcții: unul în cea de prim-ministru, altul în cea de senator.

Autostrada plutitoare dintre Sibiu și Orăștie este o mare rușine națională și a fost licitată și executată sub supravegherea acestui Narcis Neaga de la Compania Națională de Drumuri, sub supravegherea lui Ponta – care a și inaugurat autostrada în campania electorală de la prezidențiale, deși Ponta știa că proiectul are probleme. De fapt, așa cum reiese din documentele oficiale, toți guvernanții implicați în proiect au știut că autostrada Sibiu-Orăștie a fost construită prost, dar au preferat să mușamalizeze cazul. Inițial, Compania de Drumuri și ministerul au spus că pe autostradă sunt doar niște alunecări superficiale de teren. Apoi, au închis traficul și au demarat lucrări într-un singur punct din cele șapte zone declarate necirculabile de experți”, precizează jurnalistul.

De asemenea, jurnalistul dezvăluie că o companie controlată de Nadia State, fosta șefă a serviciului de achiziții pentru fonduri europene ISPA din Compania Națională de Drumuri – CNADNR, a fost cea care a realizat proiectul tehnic al autostrăzii.

„Compania care a realizat proiectul tehnic al autostrăzii Sibiu-Orăștie se numește Tecnic Consulting Engineering și este condusă de o anume doamna Nadia State. Nadia State a fost până în anul 2008 tocmai șefa serviciului de achiziții pentru fonduri europene ISPA din Compania Națională de Drumuri – CNADNR.

După ce a plecat din Compania Națională de Drumuri, State a fost angajată de afaceristul Dan Stratan la o firma de consultanță care obținea contracte pentru diverse firme. Respectivele contracte erau și cu Compania Națională de Drumuri. Adica, Nadia State lucra cu foștii săi colegi, dar în calitate de beneficiar și consultant totodată.

Omul cu relații politice puternice din spatele acestei doamne State este însa Dan Stratan. El a fost școlit la academia de infracțiuni numită GELSOR, compania controlată de Sorin Ovidiu Vântu. Dan Stratan a fost chiar directorul Gelsor înainte de prăbușirea schemei piramidale FNI. Acest Stratan este un adevărat prinț al afacerilor cu statul, deținând un conglomerat de companii care fac studii de fezabilitate și consultanță pentru ministere, pentru Compania Națională de Drumuri, Căile Ferate Române sau diverse primării și consilii județene.

Revenind la proiectul autostrăzii Sibiu-Orăștie, bine este de știut că societatea de proiectare Tecnic Consulting este acuzată în documente oficiale că a greșit proiectul din debutul lui, anume nu a realizat investigațiile geotehnice la timp. Cercetările geotehnice de detaliu au fost realizate după apariția primelor semne ale fenomenelor de instabilitate a solului adică după începerea lucrărilor.

La rândul ei, compania care a realizat lucrarea, societatea italiana Impregilio, a recunoscut că podul de la Aciliu, de pe traseul autostrăzii Sibiu-Orăștie este executat defectuos. Viaductul de la Aciliu are o lugime de un kilometru și a costat 44 de milioane de euro, dar pilonii construcției sunt fisurați. Italienii de la Impregilio au subcontractat lucrările altei firme italiene de construcții numite Collini.

În acest moment, proiectantul Tecnic Consulting, italienii de la Impregilio și Collini, dar și Compania Națională de Drumuri dau vina unii pe alții pentru prăbușirea autostrăzii. Dacă până la sfârșitul anului, autostrada nu este funcțională, statul român va pierde finanțarea din bani europeni de 400 de milioane de euro.”, explică Silviu Mănăstire.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *