Sistemul e-Factura este obligatoriu de la 1 ianuarie 2024, pentru toate livrãrile de bunuri și prestãrile de servicii care au loc în România, realizate în relația business-to-business (B2B).
MF și ANAF publicat un ghid pentru contribuabili care oferã informații esențiale pentru adoptarea și implementarea facturãrii electronice.
Standardizarea sistemului de facturare electronicã la nivel internațional are beneficii semnificative în ceea ce privește reducerea fraudei TVA la nivel național și are drept principal scop reducerea pierderilor asociate cu evaziunea fiscalã.
„Implementarea facturãrii electronice va contribui la sporirea transparenței, la monitorizarea precisã a tranzacțiilor și la raportarea în timp real cãtre autoritãțile fiscale. Acest instrument va consolida eforturile noastre de a proteja bugetul public și de a asigura o concurențã echitabilã între contribuabili. Facturarea electronicã oferã avantajul unei înregistrãri precise și verificabile a tranzacțiilor comerciale, simplificând procesele de verificare și audit. Astfel, ne asigurãm cã tranzacțiile respectã reglementãrile fiscale și nu sunt supuse manipulãrilor frauduloase. Prin impunerea facturãrii electronice, eliminãm riscul utilizãrii facturilor false sau duplicate, deoarece fiecare tranzacție este înregistratã în mod unic. În contextul implementãrii acestei mãsuri, sprijinul acordat contribuabililor este esențial, tocmai de aceea lansãm un ghid care sã rãspundã tuturor întrebãrilor pe care le-am primit în ultimul timp”, a explicat ministrul Marcel Boloș.
Citește mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News