Discuția dintre pilotul avionului care a ratat aterizarea la Cluj joi dimineaţă şi turnul de control al Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca este de tot râsul.
Înainte să aterizeze la 10 metri de pista Aeroportului Internaţional Cluj-Napoca, pilotul aeronavei Blue Air a discutat cu Turnul de Control al aeroportului, conversaţie arhivată pe www.liveatc.net.
Pe aceste site, potrivit reprezentanţilor ROMATSA, se păstrează discuţiile dintre piloţi şi turnurile de control din toată lumea.
Redăm mai jos discuţia dintre pilot şi Turnul de control al Aeroportului de la Cluj:
”Pilot: Turnule, 9301 – tocmai am ieşit din pistă.
Turnul de control: Confirm. Bine aţi venit! Continuaţi spre Delta, către poziţia de îmbarcare numărul 6.
Pilot: Nu m-aţi înţeles! Am ieşit din pistă.
Turnul de control: Sunt turnul, confirm, mulţumesc!
Pilot: Suntem ieşiţi din pistă, nu s-a întâmplat nimic. Suntem pe sol. Motoarele încă funcţionează. Ne uităm la situaţie şi pe urmă vom proceda o evacuare.
Turnul de control: Sunt turnul, confirmăm, anunţăm acuma la sol. Şi o să vină utilaje pentru asistenţă. Toate staţiile de la sol au fost anunţate, o să vină acum către dumneavoastră pentru asistenţă. Dacă puteţi să comunicaţi, aţi ieşit din pistă? Aveţi avarii majori? Să ştiu ce să comunic la sol.
Pilot: Deci, am ieşit din pistă, pe partea dreaptă. Suntem în proces de oprire a motoarelor. Şi din câte vedem, e posibil să fi atins cu motorul. Confirm, fără victime.
Turnul de control: Am confirmat pe partea dreaptă, am să comunic la sol. Confirm, fără victime, acum o să vină asistenţa către dumneavoastră. Am considerat pista ocupată, blocată, până se eliberează.”
Amintim că un avion Blue Air a ratat aterizarea joi dimineaţa, în jurul orei 8.00, pe pista Aeroportului Internaţional din Cluj-Napoca. La bord se aflau 116 pasageri, dar nimeni nu a fost rănit. Cursa Bucureşti-Barcelona cu escală la Cluj era un charter care transporta şoferi prifesionişti ai unei firme de transport internaţional din Spania. Unii dintre aceşti au declarat că pista nu era curăţată de zăpadă şi că autorităţile s-au organizat ”extraordinar de prost”, informează adevarul.ro.
Nu a ratat deloc aterizarea, doar a depasit (cu putin) spatiul pe care aceasta trebuia facuta. Daca rata aterizarea insemna ca, dupa contactul cu solul, pilotul sa ambaleze motoarele si sa se ridice din nou, cu riscurile de rigoare. E cu totul altceva…