Skip to content
Puterea Știrilor Video

Sociologul Bruno Ștefan pariază pe o prezență redusă la alegerile locale: ”Lipsește legătura personală”

Facebook/Bruno Stefan
" "

Invitat în studioul Puterea Știrilor, sociologul Bruno Ștefan, președinte al Biroului de Cercetări Sociale, a vorbit despre prezența la vot la viitoarele alegeri locale și parlamentare. Acesta este de părere că vom avea parte de o prezență mică pentru că lipsește legătura personală.

„Lipsește legătura personală. Ce m-ar motiva pe mine, un alegător care e interesat dar nu cunoaște foarte mult, să vină la alegeri când vede această situație care acum este foarte nesigură. Sau când nu are din partea candidaților o relație apropiată, când acel candidat nu i-a promis un plan nu a vorbit cu el. De aceea cred că absenteismul va fi mai mare”, a precizat Bruno Ștefan la Puterea Știrilor.

" "
" "

Întrebat cine câștigă de pe urma acestei situații, sociologul a spus că “partidele care au structuri pliate pe noul tip de campanie electorală ce se face acum”.

”Deși toate spun că se pricep la Facebook și au început în mod categoric campanii pe Facebook, PSD ce era codaș la alegerile trecute în privința aceasta, a acaparat atât de mult Facebook-ul încât aproape că îi obligă pe ceilalți să caute alte canale de comunicare pentru că el o face atât de vizibil în așa fel încât să joci în ringul lui pare că pierzi. Marea majoritate a candidaților încearcă să își creeze un alt ring și să cheme spectatorii în ringul lui și să îi adune acolo, astfel încât să fie el făcătorul de jocuri acolo.

Electoratul PSD nu se regăsea în online pentru că publicul pensionar care e important pentru PSD nu era pe Facebook acum 4 ani. Acum aproape orice pensionar și-a făcut Facebook și îl descoperă cu bucuria cu care îl descopereau tinerii în urmă cu 8 ani. De asta sunt mult mai prezenți ei pe Facebook acum și PSD are bazinul alături în felul acesta și de asta s-a mutat bine pe Facebook. Veți vedea un alt tip de campanie. Dacă USR și-a dus campania pe Facebook, Iohannis a folosit și el Facebook ca un instrument de campanie, acum veți vedea alte tipuri de instrumente folosite. Vor urma campaniile pe WhatsApp, pe SMS. Vor urma campaniile așa cum sunt în Statele Unite.

Noi pare că am părăsit tiparul pe care merg cei mai grei ai lumii. Site-ul de campanie este principalul lucru de unde pornește campania unui candidat în Statele Unite. La noi pare ceva desuet. Eu cred că vom ajunge și noi prin luna august să vedem că acel candidat care nu are un site bine făcut, nu câștigă. Campania va porni de la site către Facebook, către SMS. Vom vedea acel fel de campanie și la noi”, a spus Bruno Ștefan, la ”Puterea Știrilor”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *