Skip to content
Puterea Știrilor Video

Sociologul Darie Cristea: „Noi avem o imagine asupra votului din diaspora ușor viciată”. Cum a reușit AUR să-i impresioneze pe românii din străinătate

Facebook
" "

Sociologul Darie Cristea, într-un interviu pentru „Puterea Știrilor”, a precizat că partidul surpriză al alegerilor parlamentare, AUR, „a avut lideri extrem de activi în mediul online, care au combinat foarte bine rețele de socializare cu munca pe teren, atât în țară, cât și în diaspora”.

„În primul rând, a avut niște lideri extrem de activi pe Facebook, în general în mediul online și inclusiv în campanie „din poartă în poartă”, dar nu la nivel de public general, ci și-au proiectat anumite clastere pe care le-au vizitat, adică anumite segmente de electorat bine grupate la care s-au gândit că ar putea să aibă influență cât să câștige destule voturi și probabil această rețetă a fost urmată și în dispora, unde știm că este un vot în bună măsură diferit de cel din țară, dar nu este neapărat un vot de dreapta, de exemplu, neapărat un vot așa cum vrea președintele, dacă șeful țării este de dreapta.

" "

Noi avem o imagine asupra votului din diaspora ușor viciată de ce s-a întâmplat istoric în alte campanii electorale. Acolo există o zonă de oameni nemulțumiți, de oameni care simt că într-un fel sau altul au pierdut legătura cu țara și dacă știi unde să-i regăsești și știi să cultivi aceste rețele, mesajul tău poate să ajungă la ei. Se pare că mesajul unui partid care s-a înființat practic acum un an și câteva luni a reușit să ajungă acolo cu extrem de multă implicare în teren.

Discuția despre mesajul partidului este una separată, dar ca și construcție politică, uite că tipul ăsta de a face campanie, de a combina online-ul și terenul, în absența televiziunii, a reușit să-i propulseze în Parlament cu un scor destul de bun și greu de simțit în sondaje. De altfel s-a înțeles că a fost un scor greu de estimat în sondaje pentru că neavând niciun indiciu că acest partid ar fi putut avea un asemenea scor, mai nimeni nu întreba despre ei.

În ultima săptămână de campanie au apărut sondaje care ziceau că vor avea 4-5%. Din multe răspunsuri „altele”, cei care spuneau cine, indicau acest partid, AUR, și atunci au fost vreo două institute de sondare a opiniei publice, care i-au inclus în grile și au obținut niște scoruri acolo”, a susținut Darie Cristea.

Întrebat dacă AUR are șanse să depășească scorul USR-ului, sociologul a precizat că „are toate avantajele și dezavantajele unui partid nou, făcut foarte repede, construit într-o campanie foarte agresivă”, explicând că „rămâne de văzut cum își vor îndeplini activitatea parlamentară și vom afla dacă este o construcție viabilă sau nu”.

„Nu am cum să vă răspund la această întrebare pentru simplul fapt că, așa cum v-am zis, deși USR, atunci când a apărut acum patru ani, a avut de asemenea o creștere foarte rapidă, a fost un partid de București și până la alegerile parlamentare a reușit să se extindă la nivel de țară, făcând un efort enorm pentru a absorbi filialele județene și a vedea cum comunică cu oamenii.

USR-ul și-a dovedit totuși viabilitatea în acest Parlament, ținându-se cumva de tezele cu care a intrat în politică. Deocamdată, în ceea ce privește AUR, el are toate avantajele și dezavantajele unui partid nou, făcut foarte repede, construit într-o campanie foarte agresivă, rămâne să vedem măcar primii doi ani de activitate parlamentară și ne vom lămuri dacă este o construcție viabilă sau nu.

Un partid ca PPDD, de exemplu, deși pornise cu un grad de notorietate extrem de bun, am văzut că s-a stins destul de repede deși intrase repede în Parlament”, a conchis Darie Cristea.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *