Inițiativa îi aparține lui Ion-Dragoș Popescu, actual senator neafiliat, ajuns în Senat pe listele USR-PLUS. Evident, motivul anunțat este reducerea poluării.
El a depus la Senat un proiect de lege pentru modificarea ordonanţei de urgenţă a Guvernului 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice care prevede interzicerea „staţionării autovehiculelor cu motorul termic pornit în oraşe şi municipii”. Nerespectarea acestei prevederi este sancţionată cu două sau trei puncte-amendă. El susţine că această este „o măsură concretă anti-poluare”, informează News.ro.
Iniţiativa legislativă introduce două alineate la articolul 63 „Oprirea, staţionarea şi parcarea” care prevăd că următoarele:
„(6) Este interzisă staţionarea auvehiculelor cu motorul termic pornit în oraşe şi municipii.
(7) Fac excepţie de la interdicţia staţionării:
a) Autovehiculele care sunt autorizate să utilizeze semnale semnalele speciale de avertizare luminoase, aşa cum sunt acestea definite la art. 32, alin (2).
b) Vehicule refrigerate de transport marfă care necesită putere de la motor pentru funcţionarea refrigerării.
c) Vehiculele care utilizează activ echipamente hidraulice/mecanice, cum ar fi camioane de transport ciment, compactoare, etc.”
De asemenea, proiectul completează art. 99 cu punctul 19 care prevede că „nerespectarea obligaţiei de a opri funcţionarea motorului termic când un autovehicul se află în staţionare voluntară” este sancţionată cu amendă prevăzută în clasa I de sancţiuni şi anume cu două sau trei puncte-amendă.
Iniţiatorul argumentează, în expunerea de motive a proiectului, că modificările sunt de natură să răspundă unor nevoi identificate la nivelul societăţii şi să completeze o reglementare lacunară. Respectiv, interzicerea staţionării cu motorul pornit pe o perioadă mai mare de 5 minute.
„Măsura de interzicere a staţionării cu motorul pornit, pentru vehiculele care nu sunt în trafic, este o măsură concretă anti-poluare, extrem de necesară în România, având un cost redus şi un impact enorm pentru cetăţenii are locuiesc în mediul urban şi nu numai, în contextul în care traficul rutier din România are această componentă pasivă de poluare, reprezentată de maşinile care, fără a se afla în trafic, staţionează cu motorul pornit. Devine astfel extrem de necesar a se diminua nivelurile emisiilor generate de vehiculele cu motoare termice (benzină, dar mai ales Diesel) aflate în circulaţie în oraşele mari şi extrem de poluate, iar una dintre aceste măsuri, implementabilă fără cost, dar deosebit de eficientă inclusiv prin aspectul educaţional al acesteia, constă în a determina şoferii vehiculelor cu motor termic de a nu menţine motorul pornit al vehiculelor pe care le conduc, atunci când nu sunt angajaţi în trafic şi imobilizează voluntar vehiculul”, mai arată senatorul neafiliat, în expunerea de motive a proiectului.
Citește mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News