Sondaj: 65% dintre tineri vor avea la parlamentare o opţiune diferită faţă de acum patru ani

Sursă foto: Facebook / Sondaje

La alegerile parlamentare din acest an, 65% dintre tineri vor avea o opţiune diferită faţă de acum patru ani, reiese dintr-un sondaj realizat de Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie – IRES, pro bono, în beneficiul Centrului AGORA pentru Democraţie şi al iniţiativei „Tinerii votează”.

Studiul a fost realizat pe un eşantion de 800 de respondenţi cu vârste cuprinse între 18 şi 35 de ani, în perioada 9-14 martie. Datele au fost culese prin metoda CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing), iar eroarea maximă tolerată este de +/- 3,5%.

Conform sondajului, 18% dintre respondenţi au precizat că la parlamentare opţiunea lor va fi aceeaşi ca în urmă cu patru ani, în timp ce 8% au spus că nu au luat o decizie, 1% au declarat că nu vor vota, iar 8% nu au vrut să răspundă.

„Dintre aspectele de care ţin cont atunci când votează, trei sunt cele care se disting a fi dominante. Alegerea ‘răului cel mai mic’ este un aspect indicat de peste 4 din 10 respondenţi, urmat de profilul candidatului, aspect important pentru 39% dintre intervievaţi şi de activitatea partidului care susţine candidatul (38%). Doar un sfert (26%) ţin cont de ideologia cu care se identifică şi unul din cinci are în vedere programul electoral al partidului sau al candidatului”, informează realizatorii sondajului.

36% dintre respondenţi consideră că în 2024 alegerile prezidenţiale vor fi cele mai importante, în timp ce 20% au indicat alegerile locale, 24% s-au referit la cele parlamentare, iar 8% au optat pentru europarlamentare.

Peste 60% dintre respondenţi spun că vor vota cu siguranţă la alegerile prezidenţiale, 58% susţin că vor merge sigur la vot pentru europarlamentare şi parlamentare, iar 59% vor ieşi să voteze aleşii locali.

42% dintre tineri se informează de pe reţelele sociale (Facebook, Instagram, TikTok, WhatsApp, Telegram) despre evenimentele de interes petrecute în România. 27% se informează din presa online, 18% de la tv, 7% de la colegi şi cunoscuţi, în timp ce 2% de la radio, iar 3% din alte surse online.

37% se declară în mică măsură interesaţi de viaţa politică din România, 35% în foarte mică măsură, 21% în mare măsură, iar 6% în foarte mare măsură. Totodată, 46% au foarte puţină încredere în conţinutul distribuit de către oamenii politici sau partidele politice pe reţelele de socializare. 41% au puţină încredere, 9% multă încredere, iar 3% foarte multă.

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și:

Media PNL