Skip to content
Educație

Sorin Cîmpeanu: În judeţul Dâmboviţa, în care am avut evaluare digitală, doar 7 lucrări din 4.000 au înregistrat diferenţe mai mari de un punct între evaluatori

Sorin Cimpeanu Inquam Photos / George Călin

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat, joi seară, că, în judeţul Dâmboviţa, acolo unde lucrările elevilor care au susţinut Evaluarea Naţională au fost corectate digital, doar 7 lucrări din aproximativ 4.000 au înregistrat diferenţe mai mari de 1 punct. Cîmpeanu a precizat că profesorii care au înregistrat diferenţe mari de punctaj la examenul care conţinea grilă nu vor mai avea voie să corecteze.

Sorin Cîmpeanu a explicat, joi seară, la Digi24 că lucrările care au fost evaluate digital şi s-au semnalat diferenţe mari de punctaj au fost direcţionate imediat la alţi doi evaluatori.

”În judeţul Dâmboviţa, în care am avut evaluare digitală, doar 7 lucrări din aproape 4.000 de lucrări au înregistrat diferenţe mai mari de un punct între evaluatorul 1 şi evaluatorul 2. Fiind corectare digitală, sistemul a remarcat instantaneu diferenţe mai mari de un punct şi le-a redirecţionat către alţi doi evaluatori. Aceste lucruri au putut fi reglate într-o manieră cât se poate de eficientă”, a declarat Sorin Cîmpeanu.

Ministrul Educaţiei a precizat că un semn de îngrijorare are în privinţa unor profesori care au corectat grile.

”Pe de altă parte, un semn de îngrijorare avem, deoarece am observat situaţii în care la componenta de grilă au fost diferenţe de evaluare, lucru care este inadmisibil. Dacă la altfel de subiecte putem să înţelegem că există diferenţe de notare, la grilă nu ar fi niciun fel de explicaţie. Am reuşit să corectăm aceste lucruri şi, mai mult decât atât, cunoaştem şi profesorii care au înregistrat diferenţe de punctaj la partea de grilă, lucru pe care, repet, îl consider inacceptabil”, a declarat Cîmpeanu.

Întrebat dacă se va întâmpla ceva cu aceşti profesori, Cîmpeanu a declarat că aceştia nu vor mai avea voie să corecteze la examene.

”Cu sigurnaţă, da. Nu vor mai corecta şi vom vedea, atunci când vom intra într-o rutină a lucrurilor vom vedea care sunt acele şcoli în care, iată un alt avantaj al corectării digitale, avem corectarea pe itemi cu competenţele corespondente. În momentul în care la un anumit item care corespunde unei anumite competenţe, toţi elevii dintr-o şcoală au înregistrat rezultate slabe, e clar că acolo avem probleme cu procesul de presare şi cu cadrul didactic”, a declarat Sorin Cîmpeanu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *