Sorin Grindeanu, despre fondurile pentru metroul clujean: „Am plătit spre Primăria Cluj 150 de milioane de euro”

Sursa foto: Facebook / Sorin Grindeanu

Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a fost prezent miercuri, 13 noiembrie, pe șantierul de la nodul Tureni al drumului expres DN1 – A3 din județul Cluj, unde a susținut declarații de presă și a vorbit și despre proiectul metroului. 

„Din 300 de milioane cât sunt prevăzuți în PNRR, vreau să vă spun că am plătit spre Primăria Cluj 150 de milioane, jumătate am trimis acești bani la Primăria Cluj. Asta ca să știți cum stăm”, a spus Sorin Grindeanu.

Ministrul Transporturilor a reamintit faptul că printr-o eroare tehnică, banii vor veni din obligațiuni verzi și spune că evită speculațiile în privința vinovatului.

„Ce a ținut de minister am făcut, am aprobat foarte rapid în Guvern noii indicatori tehnico-economici, dânsul (nr. Emil Boc) a suspendat acea licitație, s-au aprobat noii indicatori, după care a reluat licitația cu noii indicatori tehnico-economici. Numai că între timp a uitat sau tehnic nu s-au încărcat acești noi indicatori în acel registru european, ceea ce comisia a considerat că nu e chiar în regulă, asta este toată istoria”, a mai spus Grindeanu, care a evitat să arate vinovații: „Nu e treaba mea. Eu vă spun că până la urmă nu fac speculație.”

Contractul pentru pentru proiectarea şi execuţia magistralei de metrou M1 din Cluj-Napoca a fost semnat în luna mai, în prezența lui Nicolae Ciucă (atunci premier) și a ministrului Transporturilor – Sorin Grindeanu.

Magistrala va avea 21 de stații și costă nouă miliarde de lei, fără TVA, din care 1,5 miliarde sunt fonduri PNRR. Termenul de realizare a proiectului este de opt ani, și cuprinde 12 luni pentru etapa de proiectare și șapte ani pentru execuția lucrărilor. Primele nouă stații de metrou trebuie finalizate până în 2026, conform zcj.ro.

Trenurile metroului din Cluj-Napoca vor circula la un interval de 90 de secunde, iar capacitatea va fi cuprinsă între 15.000 şi 20.000 pasageri, mai puţin de jumătate din capacitatea proiectată pentru Magistralele M5 şi M6 din Bucureşti. Din estimările preliminare, metroul din Cluj-Napoca va transporta până la 164.000 de călători pe zi, în anul 2030.

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: