Skip to content
Politică

SRS atenționează: Abuzul în serviciu este o capcană juridică!

agerpres.ro

Jurnalistul Sorin Roşca Stănescu, în cea mai recentă postare de pe blogul personal, intitulată ”Abuzul în serviciu este o capcană juridică”, susține ideea potrivit căreia abuzul în serviciu poate fi transformat în instrumentul perfect de persecuție politică

Mai exact, ziaristul susține că modul în care este incriminat abuzul în serviciu în legislația română și mai ales modul în care instanțele române înțeleg să îl aplice în cauzele care ajung pe rolul acestora îl face candidatul perfect pentru a putea fi folosit ca mijloc de răzbunare cu caracter politic, din mai multe motive, care vor fi prezentate în continuare.

”A vorbi despre persecuție politică în România anului 2017 poate părea desuet și lipsit de orice temei, având în vedere progresele evidente din ultimii 15 ani ale țării noastre către o democrație consolidată. Este însă dincolo de orice îndoială că o asemenea discuție există în spațiul public. Din păcate, la baza ei nu se află un demers juridic, științific, fundamentat pe statistici și pe analiza cazurilor concrete care ar putea ridica suspiciuni că o asemenea abominație incompatibilă cu orice democrație – persecuția politică prin intermediul organelor de represiune penală – încă există în România astăzi. Un asemenea demers nu ar putea avea decât consecințe benefice pentru îmbunătățirea politicii penale a statului român, pentru întărirea statului de drept și pentru demontarea odată pentru totdeauna a oricăror structuri de tip mafiot care ar dăinui pe spatele instituțiilor publice și fără de care orice suspiciune că justiția nu este liberă ar dispărea.

Abuzul în serviciu poate fi transformat în instrumentul perfect de persecuție politică

Modul în care este incriminat abuzul în serviciu în legislația română și mai ales modul în care instanțele române înțeleg să îl aplice în cauzele care ajung pe rolul acestora îl face candidatul perfect pentru a putea fi folosit ca mijloc de răzbunare cu caracter politic, din mai multe motive, care vor fi prezentate în continuare.

Abuzul în serviciu era reglementat în vechiul Cod penal în art. 246-2481 în 3 variante tip și într-o formă calificată, în următorii termeni:

„Art. 246

Fapta funcționarului public (s.n.), care, în exercițiul atribuțiilor sale de serviciu, cu știință (s.n.), nu îndeplinește un act ori îl îndeplinește în mod defectuos (s.n.) și prin aceasta cauzează o vătămare intereselor legale ale unei persoane se pedepsește cu închisoare de la 6 luni la 3 ani.

Art. 247

Îngrădirea, de către un funcționar public (s.n.), a folosinței sau a exercițiului drepturilor unei persoane ori crearea pentru aceasta a unei situații de inferioritate pe temei de rasă, naționalitate, etnie, limbă, religie, gen, orientare sexuală, opinie, apartenență politică, convingeri, avere, origine socială, vârstă, dizabilitate, boală cronică necontagioasă sau infecție HIV/SIDA, se pedepsește cu închisoare de la 6 luni la 5 ani.

Art. 248

Fapta funcționarului public (s.n.), care, în exercițiul atribuțiilor sale de serviciu, cu știință(s.n.), nu îndeplinește un act ori îl îndeplinește în mod defectuos (s.n.) și prin aceasta cauzează o tulburare însemnată bunului mers al unui organ sau al unei instituții de stat ori al unei alte unități din cele la care se referă art. 145 sau o pagubă patrimoniului acesteia se pedepsește cu închisoare de la 6 luni la 5 ani.”, scrie acesta pe blogul personal.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *