Ministerul Energiei angajează consultanți externi care să sprijine instituția în gestionarea fondurilor nerambursabile de peste 15 miliarde de euro pe care România le are la dispoziție din partea Uniunii Europene pentru finanțarea de investiții în energie, prin așa-numitul Fond de Modernizare, bani care trebuie absorbiți până în 2030, relevă date analizate de Profit.ro.
Fondul de Modernizare este alimentat cu bani proveniți din certificatele de emisii de gaze cu efect de seră (CO2) pe care marii emitenți europeni sunt obligați să le cumpere, prin tranzactionarea pe piață a 2% din totalul certificatelor alocate statelor membre UE prin schema EU ETS pentru perioada 2021-2030. Fondul sprijină investițiile în proiecte de modernizare a sistemelor energetice în regiunile dependente de cărbune din statele membre ale Uniunii cu PIB pe cap de locuitor mai mic de 60% din media Uniunii, țările beneficiare fiind România, Bulgaria, Croația, Estonia, Cehia, Ungaria, Letonia, Lituania, Polonia, Slovacia, Grecia si Portugalia.
Ministerul Energiei a scos la licitație un acord-cadru pe 4 ani de servicii de consultanță și asistență tehnică destinate sprijinirii Direcției Generale Ajutor de Stat și Fonduri Europene (DGASFE) din minister în ″gestionarea durabilă″ a Fondului de Modernizare.
″Pentru gestionarea corespunzătoare a Fondului de Modernizare, Ministerul Energiei, în acord cu obligațiile asumate față de partenerii europeni și interesul national, intenționează achizitionarea de servicii de analiză sau consultanță tehnică și de asistență tehnică (…), în scopul asigurării sprijinului de specialitate necesar eficientizării gestionării Fondului de Modernizare. Serviciile solicitate contribuie la implementarea și absorbția eficace, eficientă și transparentă a fondurilor alocate. Contractanții vor asigura atât prestarea serviciilor de consultanță permanentă în gestionarea fondurilor, elaborarea ghidurilor, cât si pentru asistența tehnică privind evaluarea proiectelor depuse în cadrul Fondului de Modernizare din punct de vedere juridic, tehnic și financiar″, se arată în documentul analizat de Profit.ro.
Valoarea totală a acordului-cadru este estimată la 15,6 milioane lei plus TVA. Autoritatea contractantă preconizează că va încheia acordul-cadru cu cel mult 5 companii, care vor concura ulterior între ele pentru contracte subsecvente. Cel mai mare astfel de contract este estimat la 3,5 milioane lei plus TVA.
″Pentru evitarea situțiilor care pot conduce la apariția unor conflicte de interese, semnatarii acordului-cadru nu vor acorda consultanță și asistență solicitanților fondurilor/apelurilor/programelor. În acest sens, aceștia vor prezenta la semnarea contractelor subsecvente o declarație pe propria răspundere prin care se obligă să respecte cerința mai sus menționată. Astfel, operatorii economici care au acordat consultanță în elaborarea ghidurilor și a proiectelor nu vor participa la evaluarea acestuia, în cadrul aceluiași apel″, scrie în caietul de sarcini. Echipele firmelor de consultanță interesate să participe vor trebui să includă minimum 1 expert juridic, 1 expert financiar și 3 experți tehnici.
Citește mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News