Ultimele două nave din flota comercială a României vor fi scoase la licitație. Este vorba despre feriboturi construite la începutul anilor 90 și care nu au mai ieșit pe mare de ani de zile, pentru că nu mai corespund standardelor de navigație, potrivit digi24.ro.
Două nave deținute de CFR Marfă, Eforie și Mangalia, se află în proces de vânzare în portul Constanța, dând naștere interesului din partea a trei societăți comerciale. Cu toate acestea, renunțarea ulterioară la licitație de către aceste companii poate fi atribuită prețului mare de vânzare, care se ridică la câteva milioane de lei.
Navele, construite în 1988 și 1991, au fost folosite pentru transportul TIR-urilor, containerelor și vagoanelor de marfă între Constanța și Samsun, Turcia, cu câteva curse către portul Batumi, Georgia, în 1999, dar ruta s-a dovedit neprofitabilă și a fost în cele din urmă întreruptă.
În prezent, CFR Marfă înregistrează pierderi semnificative, aproape 10 milioane de euro, pentru întreținerea acestor nave, care nu au fost utilizate pentru transport comercial de 14 ani. Din 2008, feribotul Eforie nu mai îndeplinește standardele tehnice de navigație și a rămas ancorat în portul Constanța. Mai mult, navele au fost implicate în operațiuni militare, cu feribotul Eforie care a transportat trupe și echipamente militare în Albania în 1997, în timp ce feribotul Mangalia a jucat un rol similar în transportul militarilor și echipamentelor către Golful Persic în 2002, pentru războiul din Afganistan.
Dorind să scape de aceste active costisitoare, CFR Marfă a organizat deja trei licitații pentru vânzarea navelor. Cu o lungime de 185 de metri și o lățime de 26 de metri, navele pot transporta fie 108 vagoane, fie 80 de TIR-uri. Planurile CFR Marfă de a elimina aceste nave din flota sa comercială ar putea reduce costurile de întreținere și contribui la economisirea de resurse financiare.
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News