Strategia digitală prin care Călin Georgescu a ajuns pe primul loc în alegerile prezidențiale a fost analizată de informat.ro cu ajutorul NewsVibe, o platformă de media intelligence bazată pe AI. A fost evidențiată o creștere semnificativă a activității lui Georgescu pe Facebook pe parcursul ultimelor 12 luni.
Videoclipurile extrase din interviuri și podcasturi, precum și mesajele despre resurse naturale, antreprenori locali și identitate națională au dominat conținutul publicat de acesta. În același timp, sloganuri și hashtag-uri precum „Refacem România împreună” au întărit un mesaj naționalist, eurosceptic, și polarizant.
În ultimele 3 luni, Călin Georgescu a avut un total de aproape 250 de postări pe pagina proprie de Facebook, cu o medie de peste 80 de postări pe lună. Este evidentă creșterea de ritm, această medie fiind dublă față de volumul de postări din luna iunie. Însă în ultimele 30 de zile volumul total de postări a fost chiar mai ridicat, depășind 100!
Printre postările cu cel mai mare impact calculat de platforma NewsVibe se numără anunțul pe care acesta l-a făcut referitor la prezența sa în cadrul unei dezbateri televizate la postul TVR Info. În plus, transmisia live pe pagina sa de Facebook, odată ce prezența sa a fost confirmată în turul 2 al alegerilor prezidențiale a atras atenția publicului, fiind cea mai virală postare a acestuia.
Un lucru de notat este că, pe lângă postările care fac trimitere la prezența sa în cadrul anumitor emisiuni, sunt populare și postările ce explică programul său politic și viziunea sa asupra modului în care trebuie condusă România. Printre temele abordate se numără nevoia României de a avea un lider autentic, România și spațiul Schengen, necesitatea sprijinirii antreprenorilor români sau viitorul energetic al țării și importanța apei ca resursă cheie.
Printre cele mai des menționate entități în cadrul postărilor publicate de Călin Georgescu în ultimul an, observăm cum România și românii se află în top. Austria apare ca urmare a discuțiilor despre Schengen, în timp ce UE și NATO sunt criticate, fiind menționate foarte frecvent. Prezența cuvântului alții relevă un slogan pe care acesta îl folosește adesea în postările sale, “#RefacemRomânia împreună, unii cu alții și noi toți cu Dumnezeu!”.
Printre hashtag-urile cel mai des utilizate de acesta se află #calingeorgescu, #cg, #romania și #refacemromania, toate făcând trimitere directă la campania acestuia pentru alegerile prezidențiale.
Întregul studiu poate fi citit AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News