STUDIU: 7 din 10 firme româneşti se plâng de concurenţa neloială a platformelor asiatice

Sursa foto: Pixabay

Mai mult de trei sferturi dintre firmele româneşti se aşteaptă ca în următoarele 12 luni activitatea comercială să le fie afectată de platformele internaţionale în principal prin scăderea vânzărilor, arată un studiu publicat de Asociaţia Română a Magazinelor Online (ARMO). Potrivit acestuia, 75% dintre respondenţi avertizează că micii producători români riscă falimentul din cauza presiunii exercitate de Temu, AliExpress, Trendyol şi Shein.

Asociaţia Română a Magazinelor Online (ARMO) publică principalele concluzii ale unui studiu de piaţă realizat în rândul firmelor de comerţ româneşti, offline şi online, privind efectele extinderii marilor platforme internaţionale de comerţ electronic asupra mediului de afaceri autohton. Rezultatele arată un dezechilibru sever în piaţă, alimentat de lipsa unor reguli uniforme de taxare vamală şi de control al calităţii produselor şi serviciilor oferite de platformele din afara UE, firmele româneşti fiind concurate neloial.

”77% dintre firmele româneşti se aşteaptă ca în următoarele 12 luni activitatea comercială să le fie afectată de platformele internaţionale în principal prin scăderea vânzărilor. 75% dintre respondenţi avertizează că micii producători români riscă falimentul din cauza presiunii exercitate de Temu, AliExpress, Trendyol şi Shein”, relevă studiul.

73% dintre respondenţi anticipează diminuarea profitului, iar 43% confirmă scăderea numărului de clienţi. În acelaşi timp, 71% semnalează o posibilă creştere a produselor de slabă calitate pe piaţă, afectând experienţa consumatorilor şi imaginea întregului sector de comerţ online românesc.

”Temu, Trendyol şi Shein sunt în topul celor mai cunoscute platforme marketplace internaţionale în rândul respondenţilor, devansate doar de către reţeaua socială Facebook.Temu şi Aliexpress au cel mai mare impact în rândul revânzătorilor şi a companiilor mici din România. Shein şi Trendyol afectează cel mai mult companiile care comercializează haine, încălţăminte şi accesorii”, mai menţionează studiul.

Citeste mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: