Skip to content
Educație

Studiu: Peste jumătate dintre părinții își doresc revenirea copiilor la școală

Inquam Photos/Octav Ganea
" "

Potrivit unui studiu comandat de către Ministerul Educației și Cercetării, mai mult de jumătate dintre părinții din România prefera să își ducă copiii la școală. Aproape un sfert din aceștia sunt de acord cu scenariul hibrid, iar mai puțin de 20% acceptă scenariul la distanță.

Potrivit studiului intitulat „Back to school, Post-Covid”, 55% dintre părinții din România își doresc ca elevii să revină la cursurile „față în față” în această toamnă. Aceștia acordă cel mai crescut nivel de încredere scenariului „față în față”, în care orele de curs se vor desfășura în sălile de clasă.

" "

Cursurile în unitățile de învățământ sunt preferate mai ales în rândul părinților ce au copii la liceu, dar și în rândul preșcolarilor. Deși se arată precauți în privința acestei opțiuni, părinții consideră varianta cursurilor „față în față” este relativ adecvată pentru copiii lor, se arată în studiu. Totuși se pare că principala lor neliniște are legătură cu respectarea de către cei mici a normelor sanitare și de distanțare, dar și de faptul că alți părinți și-ar putea trimit copiii la școală, chiar dacă au febră.

Scenariul mixt, în care elevii alternează cursurile „față în față” cu cele la distanță este preferată de 31% dintre părinți, după cum arată studiul citat de B1TV. Acest scenariu este dorit în special de părinții care au elevi în ciclul primar, dar și la liceu. Totodată, ea este o variantă preferată și accesibilă și în rândul părinților din orașele mari și foarte mari.

Mai puțin de 20% dintre părinți aleg cursurile online

Potrivit studiului publicat de către Ministerul Educației, 14% dintre părinți acceptă varianta cursurilor la distanță, mai exact online. Această variantă pare să fie mai ușor de acceptat în rândul părinților care au copii la gimnaziu și în clasele mai mici, comparativ cu familiile ce au elevi de liceu.

Reticența părinților a fost generată de lipsei socializării (65% dintre părinți), a timpului prelungit petrecut în fața calculatorului (58%). Aceasta este reflectată în dificultatea asimilării informațiilor predate în cadrul cursurilor la distanță (62%) ori de faptul că elevilor le lipsește concentrarea (54%), neavând un program clar și o anumită rutină de învățare (52%)”, se explică în studiul Ministerului Educației.

Reguli pentru noul an școlar

În noul an școlar, 2020 – 2021 elevii și cadrele didactice vor fi nevoiți să respecte o serie de noi reguli. Elevii nu vor da teze sau lucrări de control în zilele luni și vineri și nici în două zile consecutive. Tezele sau lucrările de control pot fi programate doar în zilele de marți, miercuri și joi.

„”Tezele și lucrările de control planificate nu se stabilesc în prima si in ultima zi din saptamana scolara si nici in doua zile scolare consecutive„, se arată în Monitorul Oficial.

Anul școlar 2020 – 2021 urmează să înceapă la data de 14 septembrie. În ultimul semestru al anului școlar 2019 – 2020, elevii au învățat de acasă, în regimul „școala online”, cursurile fizice fiind suspendate în contextul pandemiei de COVID-19. În această toamnă urmează ca elevii să revină în băncile școlii, iar potrivit unui studiu al Ministerului Educației, 55% dintre părinți își doresc revenirea copiilor la orele „față în față”.

" "

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *