Deși compensația plătită de stat este destinată strict transportului feroviar de călători și se calculează în raport cu costurile de transport feroviar suportate, statul a plătit în ultimul an zeci de milioane de euro compensații la transportul cu autobuzul. Schema permite operatorilor de transport feroviar profituri de 200-300%.
Autoritatea pentru Reformă Feroviară plătește anual sume de ordinul zecilor de milioane de lei unor operatori care utilizează autobuzele în loc de trenuri, pe rute pe care fie nu au materialul rulant necesar transportului, fie se execută lucrări, căile ferate nefiind funcționale.
Situația se încadrează în prevederile legii, însă operatorii mai degrabă par a utiliza portițe ale legislației care le permit să încaseze compensații de serviciu public feroviar de la stat, deși folosesc transportul cu autobuzele, mai ieftin.
Date ale Club Feroviar arată că patru din cei șase operatori feroviari de călători au încasat un total de 78,65 milioane de lei de la bugetul statului pentru a-și transporta pasagerii cu autobuzele.
Cei patru beneficiari
Prima poziție este deținută de CFR Călători care încasează 31,19 milioane de lei pentru rutele Cluj Napoca – Oradea, Cluj Napoca – Huedin, Cluj Napoca – Ciucea și Bratca – Huedin.
Citește mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News