Skip to content
Societate

Supermarketurile cer accesul nevaccinaților în magazinele alimentare din mall-uri: Criteriile prevăzute de lege sunt aleatorii sau conjuncturale

Inquam Photos/Cornel Putan

Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România (AMRCR) solicită autorităţilor eliminarea restricţiilor impuse de ultimele reglementari, în legătură cu accesul populaţiei în magazine – care comercializează instalaţii şi echipamente de încălzire, de electricitate, sanitare şi igienă – în contextul apropierii sezonului de iarnă.

„Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România – AMRCR – solicită autorităţilor responsabile şi competente, eliminarea restricţiilor impuse de ultimele reglementări, în legătură cu accesul populaţiei în magazine – care comercializează instalaţii şi echipamente de încălzire, de electricitate, sanitare şi igienă – în contextul apropierii sezonului de iarnă precum şi al disfuncţionalităţilor infrastructurii de bază pentru populaţia din diverse localităţi, aşa după cum au fost relatate în spaţiul public„, arată asociaţia.

De asemenea, poziţia AMRCR este că magazinele care comercializează produse alimentare au fost şi rămân esenţiale pentru populaţie şi, de aceea, accesul la aceste magazine nu poate fi limitat pe baza unor ”criterii aleatorii sau conjuncturale” care, în fapt, le transformă în magazine neesenţiale, scrie news.ro.

În acest sens, contăm pe sprijinul autorităţilor în găsirea pe teren a soluţiilor celor mai adecvate care să asigure accesul deplin al populaţiei la hrană şi produse alimentare în condiţii de siguranţă sanitară. Membri ai asociaţiei noastre au propus, acolo unde se impune sau este necesar, măsuri şi demersuri pentru a securiza culoare de acces care să asigure fluxuri de persoane complet autonome în raport cu alte spaţii adiacente. Subliniem din nou că, încă de la începutul pandemiei, magazinele reţelelor comerciale au fost în prima linie a celor care s-au confruntat cu situaţia epidemiologică şi s-au preocupat permanent, cu toate resursele disponibile, atât de siguranţa clienţilor, cât şi de cea a propriilor angajaţi„, anunţă AMRCR.

Ne-am conformat tuturor cerinţelor impuse de autorităţi în efortul de prevenire si combatere a răspândirii coronavirusului care rămâne principala noastră prioritate. Sperăm că procesul de comunicare şi consultare cu autorităţile să fie reluat pentru a preveni apariţia unor efecte secundare în relaţia cu consumatorii dar şi probleme colaterale suplimentare în contextul economic complex pe care îl traversăm”, a declarat George Bădescu, director executiv AMRCR.

Asociaţia Marilor Reţele Comerciale include 22 de retaileri alimentari şi nealimentari: Altex, Artima, Auchan, Brico Depot, Carrefour, Columbus, Cora, DM Drogerie Markt, Decathlon, Dedeman, Flanco, Hornbach, Ikea, Jumbo, Kaufland, Lidl, Mega Image, Metro Cash & Carry, Mobexpert, Penny, Profi, Selgros.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *