Skip to content
Politică

Țapardel ia apărarea pasagerilor în fața transportatorilor aerieni din UE

claudia-tapardel.ro

Europarlamentarul PSD Claudia Țapardel le ia apărarea pasagerilor în fața transportatorilor aerieni din Uniunea Europeană.

Ideea a fost exprimată într-un comunicat trimis vineri PSnews.ro, în care eurodeputatul a susținut că „succesul aviației europene depinde de atenția pe care companiile aeriene o acordă consumatorilor și pasagerilor”.

Parlamentul European a găzduit joi evenimentul „Trouble ahead for airline consumers”, organizat de Claudia Țapardel împreună cu europarlamentarul slovac Ivan Štefanec (membru al grupului PPE). Scopul evenimentului a fost prezentarea unei analize comprehensive privind protecția consumatorilor și a pasagerilor din sectorul aviației și a adus împreună membrii ai Parlamentul European și reprezentanți ai celor mai mari organizații ale consumatorilor din Uniunea Europeană, precum și din partea companiilor aeriene.

Ca membru în Comisia pentru Transporturi a Parlamentului European, Claudia Țapardel a deschis evenimentul printr-o intervenție axată pe legătura dintre competitivitatea economică și atenția pentru nevoile și așteptările consumatorilor europeni.

„Aviația europeană poate să devină o poveste de succes, mai ales în contextul în care competiția din partea statelor emergente este din ce în ce mai puternică și atentează la poziția de lider a companiilor noastre. Consider însă că acest succes nu se poate baza doar pe competiție și pe dinamica pieței, ci și pe menținerea unor standarde înalte ale consumatorului, standarde care încep cu accesul la informație. Uniunea Europeană este atentă la drepturile cetățenilor săi, iar aceștia trebuie să aibă la dispoziție toate informațiile cu privire la serviciile pe care le cumpără online. Acest lucru înseamnă inclusiv dreptul la a putea face o comparație între ceea ce este disponibil, pentru a putea ulterior alege nu doar în funcție de preț, ci și de timpul economisit sau calitatea serviciilor, pentru a da doar câteva exemple.

În era digitală, măsurile prin care se restricționează accesul la informație sau se împiedică accesul competitorilor mai mici pe piața europeană sunt nedrepte și perdante. Consumatorii secolului al XXI-lea au pretenții din ce în ce mai mari în privința calității serviciilor sau în ceea ce privește posibilitățile de a compara ofertele, iar aceste schimbări trebuie să primească un răspuns adecvat din partea companiilor”, a declarat Țapardel.

La rândul lui, Ivan Stefanec (membru în Comisia pentru Piața Internă și Protecția Consumatorilor din PE) a subliniat necesitatea stimulării unei competiții echitabile între toți actorii europeni.

„Având în vedere că piața unică este una dintre reușitele Uniunii Europene, este cu atât mai important să ne asigurăm că acest spațiu oferă posibilități nu doar marilor companii, ci și întreprinderilor mici și mijlocii. Competitivitatea europeană are la bază un set de libertăți, dar și respectul față de consumatori”, a punctat Stefanec.

Din partea Federației Europene a Pasagerilor, poloneza Katarzyna Martynowicz a adus în discuție responsabilitatea companiilor aeriene de a oferi clienților informații cuprinzătoare cu privire la serviciile lor.

„Din păcate, la acest moment ne confruntăm cu un vid de informație când vorbim de tarifele practicate de principalele companii aeriene. Față de acum câțiva ani, consumatorii europeni au acces la mai puține informații în ceea ce privește tarifele biletelor de avion, iar site-urile care permit compararea acestora întâmpină dificultăți în a accesa și publica date de interes public. Pentru a remedia acest lucru este nevoie de o mai bună informare a consumatorilor în ceea ce privește drepturile pe care le au”, a explicat Martynowicz.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *