TAROM caută avioane după ce compania de leasing a lăsat-o cu ochii în soare

Sursa foto: Facebook

TAROM urma să primească anul viitor patru noi avioane luate în leasing. Companiile de la care urmau să fie închiriate au transmis TAROM în toamna acestui an că nu mai au de unde să livreze avioanele. În plus, și Boeing a modificat termenul de livrare pentru avioanele contractate în 2018.

Ministerul Transporturilor semna în vara lui 2018 cu Boeing un contract pentru o comandă de cinci avioane Boeing 737-MAX 8. Lucian Șova, șeful de la Transporturi de atunci, anunța că avioanele vor fi recepționate anul acesta.

De atunci însă, lucrurile și contextul economic s-au schimbat. După pandemie nu toate companiile aeriene au mai zburat, iar multe au falimentat. Cine a mai rezistat în piață a avut nevoie de injecții serioase de capital pentru supraviețuire. Nici companiile de la noi nu au făcut excepție. A trecut un an de când statul a preluat Blue Air, aflată în insolvență, iar TAROM trece printr-un program de restructurare în timp ce așteaptă undă verde de la Comisia Europeană pentru un nou ajutor de stat.

280 de milioane de dolari este suma de care are nevoie TAROM pentru a cumpăra avioane noi, ca parte a programului de achiziție în 2018, care presupune și plăți în avans, potrivit unui raport al administratorilor companiei, văzut de Economica.net. Pentru acest an, compania are de plătit 9,12 milioane de dolari, iar până la finele lui 2024, de alte 100 de milioane de dolari, care cuprinde și plăți restante din 2019 și revizuite conform noului termen de livrare a avioanelor, termen care a fost modificat de Boeing pentru 2026, se arată raportul văzut de Economica.net.

Citeste mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: