Telefonul Copilului. 1 din 4 copii care au apelat a declarat că este abuzat în familie

sursa foto: Pinterest

În România, în anul 2024, 1 din 4 copii care au apelat 116111 – Telefonul Copilului a declarat că se confruntă cu o formă de abuz sau violență în cadrul familiei.

Precizările au fost făcute de Asociația Telefonul Copilului, cu ocazia marcării Zilei Internaționale a Telefonului Copilului.

În România, Asociația Telefonul Copilului pune la dispoziția copiilor servicii de consiliere prin intermediul liniei europene de asistență pentru copii 116111.

‘Sărbătorim astăzi, cu ocazia Zilei Internaționale a Telefonului Copilului, contribuția neprețuită a psihologilor, psihoterapeuților, asistenților sociali care oferă consiliere specializată și răspund strigătelor de ajutor ale copiilor la Telefonul Copilului, 116 111. Evidențiem astfel rolul vital pe care îl are linia europeană de asistență pentru copii drept răspuns la orice formă de încălcare a drepturilor copilului. Fiecare secundă contează. De aceea, de aproape 20 de ani ne asigurăm că dreptul fiecărui copil de a fi ascultat este îndeplinit la Telefonul Copilului’, a declarat Cătălina Surcel, director executiv – Asociația Telefonul Copilului, potrivit unui comunicat transmis sâmbătă AGERPRES.

În România, în anul 2024, 1 din 4 copii care au apelat 116 111 – Telefonul Copilului a declarat faptul că se confruntă cu o formă de abuz sau violență în cadrul familiei.

Ca urmare a situațiilor de abuz, copiii și adolescenții au relatat că se confruntă cu probleme psihologice care le afectează dezvoltarea armonioasă, cea mai gravă dintre acestea fiind ideația suicidară sau tentativa de suicid, se arată în comunicat.

Astfel, în anul 2024 au fost înregistrate cu 50% mai multe solicitări de consiliere psihologică drept urmare a ideației suicidare, cu sau fără tentative, față de anul 2023. De asemenea, peste 25% dintre copiii care au apelat 116111 au solicitat servicii de consiliere juridică cu privire la posibilitatea de a părăsi domiciliul legal, pe fondul abuzurilor.

Consilierea oferită copiilor la 116 111 a vizat în principal probleme precum: neînțelegerile în familie / relația copil-părinte (32,6%), cu o creștere de aproximativ 10 procente în comparație cu anul 2023, nevoia de comunicare (22,9%), singurătate, excludere și dificultate în relaționare, criza de identitate (12,3%), anxietate, depresie, tulburări de comportament (15,6%).

Depresia, anxietatea, izolarea socială sunt și consecințe ale abuzului de tip cyberbullying, identificate în rândul copiilor care au solicitat consiliere la 116 111, în anul 2024. 47% dintre solicitările de consiliere, care au vizat abuzul de tip cyberbullying, au făcut referire la șantajul online și grooming. În anul 2024 s-a observat scăderea vârstei copiilor afectați de cyberbullying: 22% dintre copiii care au contactat 116111 au vârste cuprinse între 10 și 12 ani, precizează sursa citată.

116 111 este linia europeană de asistență pentru copii, gestionată în România de Asociația Telefonul Copilului și Orange Romania Communications. Apelul către 116 111 este oferit gratuit.

Citeste mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: