USR a început campania electorală. Vrea lege cu deduceri lunare de 2500 de lei pentru mașinile electrice

Sursa foto: Facebook ACAROM

Parlamentarii USR, susținuți de cei ai Forței Dreptei, condusă de Ludovic Orban, vor o lege prin care posesorii de mașini noi electrice sau hibrid să poată să-și deducă, lunar, cheltuielile cu amortizarea investiției în valoare de 2.500 de lei. În prezent, deducerile prevăzute de Codul fiscal pentru o mașină nouă este de 1.500 de lei pe lună, inclusiv pentru cele care folosesc combustibili fosili.

Progresiștii consideră că acest fapt este o inechitate pentru cei care optează pentru o mașină electrică, mai ales că, în concepția lor, acest lucru vine în contradicție cu planul european de neutralitate a emisiilor de carbon, la nivel continental, până în 2050. Consiliul Economic și Social, care a avizat proiectul de lege, merge și mai departe și cere ca aceste deduceri să fie acordate și posesorilor de vehicule electrice utilizate la test-drive, la livrări, la închirieri în sistem de leasing operațional sau pentru școlile de șoferi. Mai mult, CES cere decontarea energiei electrice folosite de mașinile „eco”.

Legea în discuție este o propunere legislativă pentru modificarea articolului 28, alineat 14, din Codul fiscal și este inițiată de senatorul Cristian Bordei și de deputata Pollyanna Hangan, ambii de la USR. Însă inițiativa legislativă este susținută, cu semnături, de alți 34 de senatori și deputați de la USR, inclusiv de fosta senatoare Anca Dragu, actualmente guvernator al Băncii Naționale a Republicii Moldova, de doi deputați de la PNL (Mara Daniela Calistra și Sorin Năcuță), precum și de neafiliații Violeta Alexandru, Ionel Dancă, George Adrian Miuțescu, Ludovic Orban, Mihai Polițianu, Constantin Șovăială și Antonel Tănase.

Conform expunerii de motive, „în acest moment, în legislația românească nu se face distincție între deducerile aplicate autovehiculelor pe motorină și benzină și autovehiculele electrice sau hibrid”.

Iar, în conceptul inițiatorilor proiectului de lege, „aceste distincții ar trebui să existe, având în vedere preocuparea autorităților la nivel european pentru stimularea achizițiilor de autovehicule electrice. Aceste măsuri sunt necesare în tentativa de atingere a obiectivelor propuse în ceea ce privește nivelul emisiilor stabilite prin Pactul ecologic european, care prevede transformarea Europei într-un continent neutru din punct de vedere al amprentei de carbon până în anul 2050”.

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: