Skip to content
Economie

Tinerii cu vârste între 18 şi 24 de ani au intensificat căutările de locuri de muncă spre final de an

Facebook

Tinerii cu vârste între 18 şi 24 de ani au intensificat căutările de joburi spre final de an, iar aplicările lor au crescut cu 25% în noiembrie faţă de lunile trecute şi cu 67% faţă de anul trecut, arată datele transmise de reprezentanţii platformei de recrutare Bestjobs.

„Finalul de an vine cu noi schimbări în activitatea candidaţilor pe platforma de recrutare BestJobs. Principala tendinţă este creşterea interesului tinerilor cu vârste cuprinse între 18 şi 24 de ani de a-şi găsi sau schimba jobul, acest segment fiind cel mai dinamic în luna noiembrie comparativ cu celelalte luni ale anului, dar mai ales faţă de aceeaşi perioadă din 2020.”, au transmis reprezentanţii Bestjobs.

Potrivit acestora, peste 15% din totalul aplicărilor pentru joburi noi de pe platformă au fost din rândul tinerilor cu vârste între 18 şi 24 de ani, peste nivelul de cel mult 12% înregistrat în lunile precedente.

„Intensificarea căutărilor de joburi în această categorie de vârstă este o veste bună, în contextul în care datele Institutului Naţional de Statistică arată că aproape 20% dintre şomeri fac parte din segmentul de vârstă 15-24 ani.”, precizează sursa citată.

Celelalte categorii de vârstă active în căutarea de noi joburi sunt 35-44 de ani, cu 25% dintre aplicări şi 25-34 de ani cu 24% dintre aplicări.

Activitatea candidaţilor se reflectă şi în tipurile de joburi la care aplică aceştia, astfel că joburile entry-level au atras 39% din totalul aplicărilor, pe când cele mid-level au înregistrat 47%.

„Activitatea crescută în rândul tinerilor este un semn bun şi răspunde cererii din partea angajatorilor, care sunt în permanenţă în căutare de talente noi. Este cu atât mai bine cu cât datele oficiale arată că un procent îngrijorător de tineri sunt înregistraţi fără un loc de muncă, în ciuda faptului că oferte disponibile există.   

Încurajăm tinerii să îşi completeze în CV-uri experienţa acumulată prin proiecte din timpul facultăţii, programe de voluntariat, joburi de vară şi să nu ezite să aplice la joburile pe care le consideră potrivite”, spune Ana Vişian, Marketing Manager BestJobs România.

Pe lângă Vânzări (cu 78.000 de aplicări), Financiar (cu 55.000 de aplicări) şi Management (cu 52.000 de aplicări), topul celor mai căutate domenii este completat de Call Center/ Client Service (cu 26.000 de aplicări) şi Marketing (cu 25.000 de aplicări).

Judeţele în care candidaţii au aplicat cel mai activ în luna noiembrie sunt Bucureşti şi Ilfov, Timiş, Cluj, Braşov şi Prahova. Interesul pentru joburile remote a rămas la acelaşi nivel ca luna trecută, înregistrând 11% din volumul total de aplicări.

Conform datelor Bestjobs, în topul angajatorilor cu cele mai multe oferte active pe platformă se numără cei din domeniul Vânzări, cu 13% din totalul de joburi, cei din Financiar, cu 13%, şi cei din Management, cu 10%.    Mai mult de jumătate (53%) dintre poziţiile deschise în noiembrie s-au adresat specialiştilor (white-collars), 18% lucrătorilor (blue-collars) şi 16% candidaţilor înalt calificaţi (gold-collars).

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *