Skip to content
Sport

Top 5 beneficii ale mersului pe jos – Săptămâna Europeană a Mobilităţii (16-22 septembrie)

În urmă cu 2000 de ani Hipocrate spune că mersul pe jos este cel mai bun medicament, iar cele mai recente studii în domeniu nu fac altceva decât să aducă dovezi suplimentare cu privire la beneficiile mersului pe jos.

Iată care sunt cele mai importunate 5 beneficii ale mersului pe jos :

  1. Mersul pe jos reduce riscul de infarct cu 20 până la 40%, în funcție de ritmul de mers, în cazul persoanelor care fac plimbări de jumătate de oră pe zi, potrivit Harvard School of Public Health din Boston.
  1. Potrivit studiilor efectuate de cercetătorii de la California State University, durata unei plimbării este direct proporțională cu starea de bine a persoanei care merge pe jos. De ce ? Mersul pe jos activează eliberarea de endorfine, hormonii responsabili cu starea de bine. De asemenea, endorfinele acționează și ca un analgezic natural.
  2. Mersul pe jos îmbunătățește calitatea somnului. Un studiu realizat de  Centrul de cercetare al cancerului Fred Hutchinson din Seattle, persoanele care fac o plimbare mai lungă în cursul dimineții se bucură de un somn profund și odihnitor pe timpul nopții.
  3. Mersul pe jos în ritm alert timp de 30 de minute arde aproximativ 200 de calorii și întărește musculatura  picioarelor și abdomenului.
  4. Conform unui studiu al Universității Stanford, mersul pe jos stimulează creierul și ceea ce cercetătorii numesc „gândire divergentă”, definite ca fiind procesul de gândire utilizat pentru a genera idei creative.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *