TOP 5 partide în spațiul online românesc, în ultima săptămână

Sursa foto: X

Evenimentul care a influențat decisiv vizibilitatea actorilor politici incluși în analiză a fost desfășurarea primului tur al alegerilor prezidențiale. Impactul acestui eveniment politic s-a resimțit semnificativ și în ceea ce privește mențiunile despre principalele partide, în sursele online cele mai relevante.

După cum arată datele agregate și analizate cu ajutorul NewsVibe, instrument avansat de media intelligence cu suport AI, numărul de mențiuni despre partide a crescut pentru fiecare dintre acestea, în comparație cu săptămâna anterioară. Cele mai mari creșteri s-au înregistrat în cazul PSD, AUR și PNL.

Se observă, așadar, creșteri mai accentuate pentru partidele care au oferit sprijin candidaților implicați în alegerile prezidențiale. În același timp, creșterea moderată a USR indică faptul că intrarea lui Nicușor Dan în finala prezidențială, susținut fiind și de acest partid, a avut un efect mai puțin accentuat asupra creșterii mențiunilor din sursele online, în comparație cu AUR, PSD și PNL. Explicația constă în faptul că, în cazul lui Nicușor Dan, mențiunile online despre acesta au făcut referire, în unele situații, doar la statutul său de independent, ignorându-se sprijinul politic declarat al unor partide.

Top 5 partide după vizibilitatea online

  1. Partidul Social Democrat – 4.854 de mențiuni
  2. Alianța pentru Unirea Românilor – 3.963 de mențiuni
  3. Partidul Național Liberal – 3.502 de mențiuni
  4. Uniunea Salvați România – 2.255 de mențiuni
  5. SOS România – 170 de mențiuni

Notă – au fost reținute în top doar mențiunile din sursele relevante online și social media (surse validate de platforma NewsVibe)

VOLUM DE MENȚIUNI. Curba virtuală a evoluției mențiunilor din ultimele 7 zile arată clar că evenimentul decisiv pentru vizibilitatea actorilor politici incluși în analiză a fost reprezentat de alegerile prezidențiale. Ziua cu cele mai multe mențiuni nu a fost însă cea a votului, ci ziua imediat următoare. Acest lucru se explică prin faptul că, luni, 5 mai, conversațiile din spațiul online au vizat atât rezultatele scrutinului și situația pentru turul II, cât și deciziile luate de partide în urma acestor rezultate.

Astfel, președintele PSD, Marcel Ciolacu, a anunțat retragerea din funcția de premier și a precizat că social-democrații nu vor susține formal niciun candidat în turul II; PNL și-a declarat oficial susținerea pentru Nicușor Dan; USR a reiterat sprijinul pentru actualul primar al Capitalei, în timp ce Elena Lasconi și-a anunțat demisia din funcția de președinte al USR.

La finalul intervalului, se remarcă o creștere semnificativă a mențiunilor despre AUR, peste cele despre restul partidelor, în contextul în care George Simion este singurul candidat reprezentant de jure al unui partid dintre cei doi care vor disputa finala prezidențială.

VIZIBILITATE COMPARATIVĂ. Motorul de analiză concurențială creat de NewsVibe evaluează forța actorilor politici de a penetra spațiul online, raportat direct la competitorii lor.

Influența alegerilor prezidențiale asupra vizibilității partidelor în sursele online este evidentă și în comparațiile directe dintre acestea. PSD deține cele mai multe mențiuni din total (33%), fiind urmat de AUR (27%), PNL (24%) și USR (15%). Ponderea mențiunilor despre SOS România a scăzut la doar 1%.

Cu toate acestea, impactul estimat al mențiunilor indică o ierarhie diferită, cu AUR pe primul loc (29%), urmat de PSD (27%), în timp ce PNL și USR au un impact aproape similar (21% și 20%).

IMPACT. La nivelul impactului – definit ca estimarea publicului total atins prin mențiunile despre actorii politici analizați – curba virtuală a vizualizărilor estimate evidențiază câteva diferențe importante față de cea care reflectă strict evoluția numărului de mențiuni.

Astfel, pe 2 mai se observă o creștere semnificativă a impactului mențiunilor despre USR, ca urmare a publicării de către Elena Lasconi a unor fotografii ce ar fi demonstrat o întâlnire între candidații la președinție Victor Ponta și Nicușor Dan, împreună cu un fost șef din cadrul Serviciului Român de Informații.

De asemenea, impactul mențiunilor despre principalele partide rămâne ridicat și după vârful din 5 mai. AUR pare să fie, în ultimele zile, partidul cel mai des menționat și cu cel mai mare impact în sursele online.

TRENDURI DE ACCELERAȚIE. Cele mai semnificative salturi ale vizibilității online, identificate prin algoritmul propriu al platformei NewsVibe, au fost înregistrate pentru toate partidele în ziua votului din 4 mai.

Referitor la acest salt al vizibilității online, se remarcă menținerea unui nivel ridicat pentru PSD și în ziua de 5 mai, ca urmare a anunțurilor făcute de Marcel Ciolacu privind demisia sa din funcția de premier și decizia social-democraților de a nu susține oficial niciun candidat în turul II.

Grafic NewsVibe. Momente de creștere sau scădere accelerată a volumului mențiunilor despre primele 5 partide, la nivelul ultimei săptămâni, în surse de presă online și Facebook relevante.  

Citeste mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: