Ultima săptămână a avut în centrul atenției desfășurarea turului al doilea al alegerilor prezidențiale, în urma căruia noul președinte al României a devenit Nicușor Dan. A fost, așadar, un eveniment excepțional, care a animat viața politică și mediatică și care și-a pus, inevitabil, amprenta asupra vizibilității partidelor politice în cele mai relevante surse online.
Pe lângă cel de-al doilea tur al scrutinului prezidențial, au existat și alte evenimente politice majore care au menținut atenția publică asupra partidelor, cum ar fi alegerea unui președinte interimar la PSD, după plecarea lui Marcel Ciolacu din această funcție.
Conform datelor agregate și analizate cu NewsVibe, instrument avansat de media intelligence cu suport AI, toate partidele incluse în top au înregistrat creșteri ale numărului de mențiuni față de săptămâna precedentă. Cele mai consistente creșteri au fost înregistrate de Partidul Social Democrat (cu aproape 120%), și Uniunea Salvați România (cu 87%). Cu toate acestea, în fruntea clasamentului s-a menținut AUR, singurul partid aflat oficial în cursa prezidențială cu un candidat propriu. Similar săptămânilor precedente, legătura dintre Nicușor Dan și USR nu s-a tradus într-o creștere semnificativă a mențiunilor pentru acest partid.
Top 5 partide după vizibilitatea online
- Alianța pentru Unirea Românilor – 4.443 de mențiuni
- Partidul Social Democrat – 3.720 de mențiuni
- Partidul Național Liberal – 1.493 de mențiuni
- Uniunea Salvați România – 1.156 de mențiuni
- SOS România – 145 de mențiuni
VOLUM DE MENȚIUNI. Curba virtuală a evoluției mențiunilor din ultimele șapte zile arată că, deși AUR a avut cea mai constantă vizibilitate, vârful maxim a fost înregistrat de PSD, în data de 20 mai, atunci când social-democrații și-au desemnat un președinte interimar, în persoana lui Sorin Grindeanu, în urma demisiei lui Marcel Ciolacu.
Se remarcă, de asemenea, faptul că doar pentru USR vârful de mențiuni a fost generat de ziua turului al doilea al alegerilor prezidențiale. În cazul AUR, cele mai multe mențiuni au fost înregistrate în ziua de după scrutin, în timp ce PNL a început să revină în atenția surselor online tot după acest moment.
Observăm, totodată, că până la ziua alegerilor din 18 mai, doar AUR a înregistrat un nivel constant ridicat al mențiunilor.
Comparație între numărul de mențiuni generate în surse de presă online și Facebook relevante, de către primele 5 partide, la nivelul ultimei săptămâni
Citește mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News