Prima săptămână a campaniei electorale pentru alegerile prezidențiale nu a adus modificări importante în ceea ce privește vizibilitatea partidelor, în calitate de actori politici care susțin candidați sau sunt implicați în dezbaterea publică. De fapt, și în ultimele zile, campania a avut un ritm mai degrabă monoton, marcat în continuare de dueluri la distanță între candidați.
De asemenea, teme precum tarifele anunțate de SUA, trimiterea unor emisari din partea Guvernului pentru a discuta cu administrația Trump sau ultimele evoluții legate de războiul din Ucraina nu au contribuit la modificarea substanțială a cifrelor.
Acest tablou a fost schimbat însă brusc de anunțul conducerii USR privind retragerea sprijinului politic pentru Elena Lasconi, în calitate de candidat la președinție, și redirecționarea acestuia către Nicușor Dan. Momentul a generat dezbateri semnificative în spațiul public și mediatic, în general, precum și în spațiul online – pe care îl analizăm aici, în particular.
Astfel, conform datelor analizate cu NewsVibe, platformă de media intelligence cu suport AI, față de săptămâna anterioară, singurul partid care a înregistrat o creștere – cu aproximativ 20% – a numărului de mențiuni în sursele online cele mai relevante este USR. Pentru toți ceilalți actori politici incluși în analiză, numărul de mențiuni online a scăzut față de săptămâna precedentă.
Top 5 partide după vizibilitatea online
- Partidul Social Democrat – 1.665 de mențiuni
- Uniunea Salvați România – 1.522 de mențiuni
- Partidul Național Liberal – 1.350 de mențiuni
- Alianța pentru Unirea Românilor – 606 de mențiuni
- SOS România – 213 de mențiuni
Citește mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News