Dacia rămâne cel mai valoros brand românesc, în pofida unei scăderi de 5% a valorii de brand, ajungând la 1,1 miliarde euro, potrivit unui nou raport al Brand Finance, liderul mondial în evaluarea valorii brandurilor.
Pe locul doi, eMAG își revine după doi ani consecutivi de scădere, cu o creștere a valorii brandului de 8%, ajungând la 893 milioane euro.
Banca Transilvania își păstrează poziția a treia, cu o creștere de 34%, atingând 856 milioane euro.
Împreună, primele 5 branduri însumează mai mult de jumătate din valoarea totală a primelor 50 de branduri.
Banca Transilvania este de asemenea cel mai puternic brand românesc, cu un rating de elită AAA+. Pentru al patrulea an consecutiv, brandul își păstrează poziția în topul celor mai puternice zece branduri bancare la nivel global și este cel mai puternic brand bancar din Europa.
Mihai Bogdan, Managing Director, Brand Finance România, comentează: „Chiar dacă Dacia își menține titlul de cel mai valoros brand românesc, nu putem spune că brandurile vechi, tradiționale, domină în fața celor din ‘noua economie’. Brandurile noi, apărute în ultimele trei decenii, domină clasamentul atât ca număr, cât și ca valoare totală a brandurilor.”
Sectorul de retail prezintă o evoluție variată, cu brandurile de top eMAG și Dedeman revenind pe creștere, iar valoarea totală a sectorului crescând cu 5%.
Dedeman rămâne cel mai valoros brand deținut integral de acționari români, cu o ușoară creștere de 2% a valorii de brand, ajungând la 494 milioane euro și menținându-și poziția a 5-a.
În categoria aglomerată a retailului farmaceutic, brandurile Catena și Farmacia Tei au înregistrat creșteri de două cifre, în timp ce Help Net a scăzut în valoare de brand.
În contrast cu decelerarea economiei românești în ansamblu, cu o creștere a PIB-ului de doar 0,9% în 2024, valoarea colectivă a celor mai valoroase 50 de branduri românești a crescut cu 4,8% față de anul trecut, ajungând la 7,3 miliarde euro.
Citește mai mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News