Tot mai mulți români își înființează afaceri în Italia, în timp ce italienii închid

Sursa foto: unsplash
Sursa foto: unsplash

Din ce în ce mai multe afaceri românești în Italia – Numărul companiilor înființate de străini în Italia este din ce în ce mai mare. O creștere notabilă a fost înregistrată pe parcursul anului 2023. Potrivit datelor Unioncamere-InfoCamere, numărul companiilor străine a ajuns la 657.000, înregistrând o creștere de 10% față de acum cinci ani. În același timp, afacerile cu proprietari italieni au suferit o scădere de 3%. În primele șase luni ale anului 2023, s-a înregistrat un sold pozitiv de 14.500 de unități, cu 35.501 de înmatriculări și 20.923 de încetări ale companiilor străine. Această tendință pozitivă reflectă dinamismul și atractivitatea Italiei ca mediu de afaceri pentru o varietate de afaceri din diferite părți ale lumii.

Din ce în ce mai multe afaceri românești în Italia

Dintre diversele sectoare se remarcă comerțul, în special pentru cetățenii marocani, construcțiile pentru proprietarii români și producția și divertismentul pentru chinezi.

Președintele Unioncamere, Andrea Prete, a subliniat importanța acestei diversificări antreprenoriale, declarând: „Afacerile în Italia sunt din ce în ce mai multietnice, iar acesta este un lucru bun pentru că a face afaceri ajută la integrare și oprește natalitatea”, scrie ANSA.

Sectoare de activitate

Sectoarele motrice ale antreprenoriatului străin în prima jumătate a anului 2023 au fost construcțiile și serviciile, ambele în creștere cu 3% față de an, reprezentând împreună 44% din totalul afacerilor străine. Sectorul agricol a înregistrat și o creștere semnificativă de 5%. În ciuda unei ușoare încetiniri, comerțul rămâne cel mai reprezentativ sector, cu peste 261.000 de companii. Din punct de vedere geografic, majoritatea companiilor străine sunt concentrate în Nord-Vest, în special în Lombardia, care reprezintă 31% din total. Provincia Prato se confirmă drept zona cu cea mai mare incidență a companiilor străine, ajungând la 33%, urmată de Trieste (20%) și Florența (18%). Analizând afacerile individuale, se constată o diversificare semnificativă în țările de origine a proprietarilor de afaceri. Maroc, România și China reprezintă 34% din total, urmate de Albania, Bangladesh și Pakistan (19%), iar apoi Egipt, Nigeria și Senegal (11%).

Proprietarii de afaceri marocani manifestă o prezență marcată, concentrându-și activitatea în provinciile Strâmtorii, precum Catanzaro, Reggio Calabria și Messina. Dimpotrivă, proprietarii români prezintă o distribuție teritorială mai largă, cu o incidență mai mare în provincii situate în trei regiuni diferite, precum Viterbo, Torino și Cremona. În cele din urmă, proprietarii chinezi arată o concentrare puternică în Toscana, în special în Prato, cu un procent record de 70%, și Florența, împreună cu o prezență semnificativă în Marche, în special în Fermo.

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: