Traficul de mărfuri în porturile maritime a fost de peste 92,5 milioane de tone în 2023, în creştere cu 22,5%

nava export container transport
Sursa foto: Unsplash

Traficul de mărfuri în porturile maritime a fost de peste 92,5 milioane de tone, anul trecut, în creştere cu 22,5% faţă de 2022, au transmis reprezentanţii Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime Constanţa (CN APMC). Cerealele s-au menţinut în topul creşterilor de trafic, cu peste 50%.

”Traficul total de mărfuri în porturile maritime româneşti a înregistrat, în anul 2023, conform datelor operative la acest moment, peste 92,5 milioane tone, o creştere de 22,5% faţă de 75,5 milioane tone în 2022, reprezentând o performanţă istorică a portului Constanţa. Traficul maritim a crescut cu 18% faţă de 2022, la valoarea de 71 milioane tone, iar cel fluvial a crescut cu 40% faţă de anul anterior, ajungând la 22 milioane tone. Cerealele s-au menţinut în topul creşterilor de trafic, cu peste 50%, depăşind 36 milioane tone în 2023, faţă de 2022 când s-au înregistrat 24 milioane tone”, au transmis, miercuri, reprezentanţii CN APMC, printr-un comunicat de presă.

S-au înregistrat creşteri semnificative de trafic în cazul următoarelor grupe de mărfuri: seminţe uleioase, minereuri de fier, deşeuri de fier şi oţel, produse petroliere, articole diverse, îngrăşăminte.

De asemenea, pe relaţia Ucraina, traficul total de mărfuri a fost de 25 milioane de tone în 2023. Cerealele ucrainene care au tranzitat Portul Constanţa au reprezentat peste 14 milioane de tone.

”În ultimii ani, cantităţile de mărfuri care au trecut prin Portul Constanţa au bătut record după record, trendul fiind susţinut prin investiţii în infrastructură, pentru a veni în sprijinul agenţilor economici din port şi pentru a le oferi condiţii de atragere a traficului de mărfuri”, a precizat sursa citată.

Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa a anunţat că a investit continuu în Portul Constanţa, dar în ultima perioadă, în noul context geopolitic, al războiului din Ucraina, rolul portului a fost mai important ca niciodată, iar rutele de transport s-au reconfigurat, fiind necesar să se reanalizeze priorităţile şi să fie adaptat planul de investiţii.

”Dacă în 6 ani, între 2016 şi august 2022, sub managementul a cinci directori generali, CN APM SA Constanţa a reuşit să atragă investiţii din fonduri europene de numai 42 milioane euro, a fost necesar să se accelereze atragerea de fonduri europene şi direcţionarea acestora în proiecte necesare, strategice pentru noile fluxuri de mărfuri şi pentru noul rol pe care portul Constanţa îl are pentru Uniunea Europeană. Eforturile CN APM SA de a atrage fonduri europene au fost sprijinite continuu de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, în special de domnul ministru Sorin Mihai Grindeanu, fiind înţeleasă pe deplin importanţa Portului Constanţa în regiune”, au transmis reprezentanţii CN AMPC.

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: