Traseul M1 Chişinău-Leuşeni va avea 25 de sectoare cu câte 3 sau 4 benzi

Traseul M1 Chişinău-Leuşeni
Traseul M1 Chişinău-Leuşeni / captură foto

Administraţia de Stat a Drumurilor a dezvăluit planurile din proiectul reconstruirii traseului M1 Chişinău-Leuşeni, cel mai intens circulat traseu actual între Chişinău şi vama Leuşeni-Albiţa cu România. Noile detalii dezvăluite acum vin să completeze substanţial informaţiile preliminare publicate la 9 noiembrie, când se menţiona că doar segmentul dintre intersecţia cu drumul M2/R6 spre Ialoveni şi Chişinău va fi lărgit la 4 benzi, iar despre restul traseului M1 până la vama Leuşeni se menţiona doar că va fi reparat capital.

Astfel, în planurile autorităţilor pentru traseul complet M1 e inclusă lărgirea la 4 benzi pe toată distanţa dintre intersecţia cu sens giratoriu cu M2/R6, menţionată în noiembrie, dar pe lângă asta, de la acea intersecţie mai departe spre vamă încă 4,8 km vor fi de asemenea lărgiţi la 4 benzi. Vorbim efectiv de segmentul de până la intersecţia cu G70, care duce pe de o parte în satele Suruceni şi Dănceni, iar de cealaltă parte în Nimoreni. Deci din acest punct până la intrarea în Chişinău traseul va avea 4 benzi.
De la intersecţia cu Suruceni până la intersecţia ce duce spre Căpriana, traseul Chişinău-Leuşeni va avea 7 porţiuni pe care vor exista 3 benzi, fiind construită câte o bandă suplimentară pe sens în zonele de urcare, pentru ca transportul greu, în special camioanele şi autobuzele, să poate circula pe banda dreaptă, iar autoturismele să le poată depăşi mai uşor, în siguranţă. Pe cele 19,6 km ale acestui segment de traseu, cele 7 porţiuni cu 3 benzi vor însuma o distanţă de 4,66 km, celelalte 15 km rămânând la câte o bandă pe sens.
De la intersecţia cu Căpriana până la kilometrul 46,500 — în apropiere de localitatea Bursuc şi de intersecţia cu drumul R10 spre Nisporeni — traseul M1 Chişinău-Leuşeni va mai avea încă 7 porţiuni cu 3 benzi, care vor însuma 4,8 km, din cei 18,9 km ai acestui segment de traseu.
De la kilometrul 46,500 până la intersecţia cu traseul R33, care duce spre Lăpuşna şi Chişinău, traseul M1 va avea încă 8 porţiuni cu câte 3 benzi, tot concepute în special în zonele cu declivitate pronunţată, pentru a fluidiza depăşirea vehiculelor grele. Cele 8 porţiuni vor însuma 10,9 km din cei 37,7 km ai acestui segment şi, în contextul reliefului mai pronunţat de aici, vor exista şi porţiuni de traseu cu 3 benzi mult mai lungi, de 1,8 km, de 2,2 şi chiar 2,6 km.
Şi, în fine, porţiunea de traseu M1 de la intersecţia cu R33 până la vama Leuşeni-Albiţa, de circa 8 km, va avea 4 benzi pe întreaga lungime a sa, iar lângă vama va avea locuri de întoarcere noi. Astfel, dacă luăm în considerare cele 3 segmente de 4 benzi, şi încă 22 segmente cu 3 benzi, în total traseul Chişinău 25 de segmente care vor avea 3 au 4 benzi şi vor permite o fluidizare a traficului.

Autorităţile spun că au luat în calcul traficul actual pe acest traseu spre vama Leuşeni-Albiţa, pe unde se realizează anual 763.000 treceri de autoturisme, 297.000 treceri de camioane şi 46.000 treceri de autocare, dar şi evoluţia acestui trafic în următorii 20 de ani. Lucrările de proiectare a reconstrucţiei traseului, conform aceste planuri anunţate acum, vor fi definitivate în vara anului 2024, după care vor fi anunţaţi şi termenii licitaţiilor şi lucrărilor propriu-zise.

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: