Trei din cinci liceeni sunt plictisiți de profesori și de materii, relevă un studiu

Sursa foto: Pexels

În cel mai recent studiu, elevii spun că profesorii nu reuşesc să le stârnească dorinţa de a învăţa. Suficiente motive ca 60% dintre elevi să se plictisească la ore. Specialiştii în Educaţie vin cu o serie de recomandări pentru a câştiga atenţia elevilor, mai ales în ultimii ani de liceu.

Mare parte din profesorii pe care îi avem sunt un model pentru noi, sunt foarte bine pregătiţi. Restul? Unii preferă mai mult abordarea teoretică decât practică şi folosesc metode destul de vechi de învăţare care nu sunt neapărat compatibile cu nevoile noastre.

Mai bine de jumătate dintre elevii de liceu din România spun că au puțini profesori sau chiar niciunul care să le trezească dorința de a învăța. Potrivit celui mai recent studiu, liceenii consideră că volumul de informaţii predate la clasă este prea mare și nu sunt întotdeauna relevante.

Vina – materiei care este destul de învechită şi a rămas la fel de foarte mult timp. Manualele noastre sunt unele de dinainte să ne fi născut şi altele, de când aveam trei ani. Adică în manualul de Geografie ştiu că nu suntem nici în Uniunea Europeană, de exemplu. Joburile se schimbă, apar joburi noi, dispar joburi vechi şi nu suntem în pas cu tehnologia şi cu ce se întâmplă în momentul de faţă.

Mai ales la Limba română. Spre exemplu, în materia de Bac nu este nicio autoare femeie care e studiată la clasă şi ar fi fost important, părerea mea.

Sunt într-adevăr multe dintre ele care devin chinuitoare. Şi mi se pare şi că se face un pic prea mult parte teoretică şi mai puţin partea practică.

Acelaşi studiu arată că peste 60% dintre liceeni se plictisesc la ore destul de des şi foarte des și aproape 40% nu înţeleg aproape nimic la unele ore.

Analizate din mai multe unghiuri, datele studiului sunt extrem de interesante, dar totodată îngrijorătoare. Pentru mai bine de jumătate dintre elevii de liceu, volumul de informaţii de la clasă este prea mare. Totodată, o treime dintre cei chestionaţi consideră că ceea ce învaţă la liceu nu le va folosi în viaţa de zi cu zi şi nici mai târziu, când vor trebui să îşi găsească un loc de muncă.

Experţii în Educaţie vin cu o serie de recomandări pentru profesori, pentru a schimba situația.

Ancuța Plăeșu, cercetător ştiinţific, Unitatea de Cercetare în Educaţie, CNPEE: Recomandările noastre se adresează pe de o parte decidenţilor şi, pe de altă parte, sigur, şi practicienilor din şcoală. Intervenţiile posibile vizează mai multe paliere. Diversificarea ofertei curriculare, dar şi adaptarea predării la caracteristicile elevilor, la nivelul de pregătire al acestora, concomitent cu creşterea caracterului interactiv şi aplicativ al activităţilor de la clasă. Pe de altă parte, îmbunătăţirea experienţei şcolare a elevilor şi creşterea bunăstării subiective a acestora în mediul şcolar au un rol important. Formarea cadrelor didactice este esenţială.

Studiul mai arată că 15% dintre liceeni recunosc că fumează, 8% că beau frecvent alcool, iar 2% consumă substanţe psihoactive. Peste 4.500 de elevi au participat la studiu.

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: