Skip to content
Politică

Trei sfaturi practice și un mit demontat privind calitatea apei de la robinet

iasitvlife.ro

Citiți în cele ce urmează despre trei sfaturi practice și un mit demontat în ceea ce privește calitatea apei de la robinet.

Scandalurile mai mult sau mai puțin vizibile din ultima vreme ar fi trebuit să ne aducă în atenție la modul serios problema calității apei. Nu de alta, dar au existat destule situații în care stocuri importante de apă îmbuteliată au fost retrase de pe piață pentru că nu îndeplineau standardele de calitate. În plus, astfel de cazuri au fost întâlnite chiar și în rețeaua publică de alimentare cu apă. Totuși, este important să ținem cont de faptul că reglementările privind asigurarea calității apei în rețeaua publică sunt foarte stricte și implică un număr considerabil de instituții care verifică activitatea operatorilor.

Trei sfaturi utile

Oricât de puțin probabil ar fi ca apa din rețea să aibă probleme, în cazul în care acestea apar, este important să luăm câteva măsuri simple care să ne scutească de orice neplăceri.

Concret: de fiecare dată când constatăm o deteriorare a aspectului apei de la robinet, ar trebui să:

– lăsăm apa să curgă câteva secunde;

– ne informăm dacă apa nu a fost oprită pentru intervenţii;

– verificăm dacă şi vecinii au aceeaşi problemă.

Este important să reținem că nu trebuie să permitem intervenţii ale persoanelor neautorizate la sistemul de alimentare cu apă şi nici la reţeaua interioară.

Pentru atenuarea gustului de clor al apei, este bine să lăsăm apa într-un recipient sau vas descoperit înainte de a o bea – dacă se poate, chiar la frigider (deoarece frigul va disipa gustul), dar nu mai mult de 24 de ore. Și, pentru că am adus vorba despre frig, vă spunem că apa poate fi băută și cu cuburi de gheaţă. De asemenea, câteva picături de lămâie sau o frunză de mentă vor face ca gustul de clor să dispară, iar noile arome pot fi chiar plăcute.

Mitul clorului

Contrar unor percepții destul de răspândite, prezența clorului în apă nu este un semn privind lipsa calității acesteia. Din contră: clorinarea reprezintă cea mai eficientă metodă de dezinfecție a apei prin care operatorii se pot asigura că trimit în rețea apă sigură pentru băut. Există și niște limite foarte clare privind pragurile maxime și minime de concentrație a clorului în apă. Tocmai de aici provine mica problemă a mirosului și gustului de clor, deoarece omul percepe prezența clorului în apă încă de la concentrații mult mai mici decât cele minime prevăzute de lege. Dar, cum am văzut, există soluții simple pentru rezolvarea acestei mici probleme.

Alt aspect important pe care trebuie să îl avem în vedere ține de urmărirea periodică a modului în care operatorii se asigură de calitatea apei livrate. Tocmai pentru a nu exista suspiciuni privind obiectivitatea analizelor și pentru a asigura un control asupra acestora, fiecare operator este obligat să facă propriile analize, dublate însă de analizele realizate de către autoritățile competente. De exemplu, în București există 56 de puncte de control stabilite de către Direcția de Sănătate Publică și Autoritatea Municipală de Reglementare a Serviciilor Publice și 181 de puncte de control computerizate ale Apa Nova- Compania de Ape București. Rezultatele acestor analize sunt prezentate zilnic în presă, dar pot fi verificate și pe site-ul operatorului, într-o secțiune dedicată, pe care o puteți consulta AICI.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *