Skip to content
Societate

Tronson de 33 km de cale ferată, modernizat de 19 miniștri

Captura video

Anul trecut, Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a recepționat 33 km de cale ferată modernizată, potrivit informațiilor furnizate de administratorul infrastructurii feroviare la solicitarea Club Feroviar. Cifra este aproape identică cu cea a numărului de kilometri de autostradă recepționați de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Anul trecut, au fost deschiși traficului 33,5 km de autostradă, potrivit HotNews. Este vorba de un tronson de 4,5 km din A3 (Autostrada Transilvania), între Ungheni și Târgu Mureș, și de Lotul 2 din A10 Sebeș-Turda – 25 km (+ 4 km nefolosiți anterior de pe loturile 1 și 3).

Cifra este similară cu cea a numărului de km de cale ferată recepționați anul trecut de CFR SA.

În anul 2021 au fost reabilitați și recepționați 33,02 km de linie de cale ferată pe secțiunea Coşlariu-Vințu de Jos”, au răspuns oficialii CFR SA la solicitarea adresată în acest sens de Club feroviar.

Lucrările pe acest tronson au durat nu mai puțin de 10 ani de zile, contractul fiind atribuit italienilor de la Impresa Pizzarotti & C S.p.A la data de 12 decembrie 2011, când prim ministru al României era Emil Boc. Între timp, Boc s-a întors la Primăria Cluj-Napoca, iar în această perioadă, în afară de el, au mai fost nouă prim miniștri: Mihai Răzvan Ungureanu, Victor Ponta, Dacian Cioloș, Sorin Grindeanu, Mihai Tudose, Viorica Dăncilă, Ludovic Orban, Florin Cîțu și Nicolae Ciucă, potrivit clubferoviar.ro.

La conducerea Transporturilor, în acest timp au fost nu mai puțin de 19 miniștri, în ordine, așa cum sunt prezentați ei pe pagina de Internet a ministerului: Anca Boagiu, Alexandru nazare, Ovidiu Silaghi, Relu Fenechiu, Victor Ponta (interimar), Ramona Mănescu, Dan Șova, Ioan Rus, Iulian Matache, Dan Costescu, Sorin Bușe, Răzvan Cuc, Felix Stroe, Lucian Șova, Rovana Plumb (interimar), Lucian Bode, Cătălin Drulă, Dan Vîlceanu și Sorin Grindeanu.

Valoarea totală a contractului a fost de 766.924.828,85 lei (fără TVA), cu termen inițial de finalizare a lucrărilor iunie 2014. În anul 2014, când lucrările la lotul 2 al tronsonului între Vințu de Jos și Coșlariu erau realizate în proporție de 40%, ministrul Transporturilor de la acea vreme, Ioan Rus, comunica un nou termen de finalizare a lucrărilor, pentru sfârșitul lunii noiembrie 2015. De fapt, s-a întâmplat șase ani mai târziu, în 2021.

Articolul integral AICI.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *