Skip to content
Sport

Trucuri să te trezeşti cu uşurintă dimineaţa

Cine se trezeste de dimineata departe ajunge, nu? Cel putin asa se spune. Dar parca, totusi, atunci cand reusesti sa te trezesti de dimineata ai mai mult spor si faci mai multe treburi.

Iata cateva trucuri sa reusesti sa te trezesti cu usurinta dimineata.

  • Culca-te devreme

Daca obisnuiesti sa te culci tarziu, este clar ca nu vei putea sa te trezesti foarte de dimineata. Si chiar daca reusesti, vei fi toata ziua somnoros si morocanos. Adio, spor!

  • Fa-ti o rutina

Daca obisnuiesti sa mananci la ore fixe, probabil ca ai observant ca ti se face foame pe masura ce se apropie ora mesei. Exact asa se intampla si cu programul de somn. Daca iti instalezi o rutina a somnului, vei reusi sa te culci la aceeasi ora si sa te trezesti la aceeasi ora fara probleme (inclusiv in weekend).

  • Nu manca inainte de culcare

O gustarica inainte de culcare poate fi tentanta, insa e o idee proasta. Somnul ar trebui sa fie o perioada in care te odihnesti, in care te refaci si te energizezi, in niciun caz una in care organismul tau sa digere mancarea.

  • Bea mai putina cafea

Desi e ceva evident, acest lucru este “omis” de multa lume. Mai putina cafea in timpul zilei inseamna ca nu vei mai sta treaz mai tarziu de 11:30 p.m. Pe masura ce renunti la cafea corpul tau se va obisnui fara ea si vei fi din ce in ce mai putin obosit.

  • Nu bea alcool inainte de culcare

Putin alcool inainte de culcare te relaxeaza si vei adormi mai usor, nu? GRESIT! Alcoolul iti va afecta somnul REM si te vei trezi mai obosit decat te-ai culcat.

  • Seteaza-ti un motiv bun ca sa te trezesti dimineata

Un motiv bun sa te trezesti de dimineata te poate “convinge” sa te bagi in pat devreme. Fiecare este motivat de ceva, asa ca gaseste-ti “recompensa”.

  • Fa miscare

Exercitiile fizice sunt un bun motiv sa te trezesti dimineata. Dincolo de faptul ca vei fi mai in forma, ele te ajuta sa te simti plin de energie.

  • Ai grija ca ceasul desteptator sa nu fie la indemana

Este un truc vechi, dar foarte eficace. Te forteaza sa te ridici din pat si sa il opresti.

  • Mergi la culcare calm si relaxat

Daca mergi la culcare cu un gand care te preocupa, fii sigur ca nu vei avea un somn linistit, indiferent cat esti de obosit. Asa ca, inainte de a te baga in pat, fa o baie relaxanta, mediteaza, fa yoga, orice iti place pentru a te linisti.

 

preluare sursa: sfatulparintilor.ro

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *