Skip to content
Politică

Uber și Taxify vor trebui înregistrate fiscal în România și să raporteze autorităților cursele

Platformele digitale de ridesharing sau de transport alternativ vor trebui să se înregistreze fiscal în România și să raporteze autorităților cursele efectuate. Automobilele vor trebui să aibă un ecuson special, iar șoferii vor plăti o taxă anuală, prevede noul proiect avansat în Parlament de actuala Putere.

Senatorii majorității de guvernământ PSD-ALDE au respins, la finele lunii octombrie, un proiect de lege privind autorizarea platformelor online de ridesharing, precum Uber sau Taxify. Profit.ro a anunțat atunci că partidul de guvernământ va depune, în schimb, la Parlament un nou proiect de lege prin care va fi propusă impozitarea acestor companii în România, iar toate cursele operate vor trebui raportate Fiscului. Acum, PSD a redactat noul proiect, care prevede că platformele digitale de ridesharing sau de transport alternativ vor trebui să se înregistreze fiscal în România și să raporteze autorităților cursele efectuate. Automobilele, în schimb, vor trebui să afișeze un ecuson special, iar șoferii vor plăti o taxă anuală.

Proiectul instituie obligativitatea licențierii operatorului care deține paltformele de ridesharing, a mașinilor care efectuează acest serviciu și a șoferilor care le conduc, cu scopul de ”a uniformiza acest tip de cerințe cu cele din industria taxiurilor”.

Prevederi pentru operatorii de platforme digitale ridesharing Conform prevederilor proiectului redactat, în situația în care operatorul platformei de ridesharing este o firmă cu sediul social într-un alt stat decât România, acesta este obligat să deschidă și să păstreze pe toată perioada în care își desfășoară activitatea pe teritoriul României o sucursală înregistrată fiscal pe teritoriul României în scopul reprezentării sale în fața autorităților din România.

Totodată, la solicitarea justificată a unei autorități competente, operatorul va pune la dispoziția acesteia toate informațiile cerute pe care le deține cu privire la cursele efectuate de șoferi prin intermediul platformei digitale.

Proiectul stabilește că prestarea de servicii de transport alternativ (prescurtate în proiect VTS), respectiv de ridesharing, pe teritoriul României va fi supusă autorizării de către Ministerul Transporturilor Pentru obținerea autorizatiei, operatorul va depune la Ministerul Transporturilor următoarele documente și informații:

a) certificatul de înregistrare la registrul comerțului din România sau din țara de origine precum si dovada numirii reprezentantului sau legal, in cazul în care este o societate cu sediul în afara României;

b) o descriere a operatorului;

c) o declarație pe propria răspundere a reprezentantului legal al operatorului ca firma nu se afla sub incidența Legii nr.85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenței și de insolvență;

d) asigurare de risc financiar la valoarea de 50.000 euro;

e) o descriere a caracteristicilor și funcțiilor platformei digitale și a modalității de funcționare și a conformării acesteia cu cerințele legii precum și indicarea adresei de web/internet de unde aceasta poate fi descărcată/instalătă pentru a fi analizată/testată de autoritatea competentă.

În termen de 30 zile lucrătoare de la depunerea documentației, Ministerul Transporturilor va emite autorizația pentru intermediere a transportului alternativ. Autorizația este emisă pe o perioadă nedeterminată, cu condiția ca operatorul respectiv să respecte prevederile legale, și va intra in vigoare după plata de către operator către minister a unei taxe de autorizare de 50.000 lei. Neplata taxei în termen de 30 de zile va duce la anularea autorizației, potrivit profit.ro.

În continuare, operatorii autorizați să desfășoare activități pe teritoriul României vor plăti către Ministerul Transporturilor, la fiecare 12 luni, o taxă de 50.000 lei. Neplata taxei în termen de 30 de zile de la data scadentă îndreptățește ministerul să suspende autorizația până la plata taxei. Neplata taxei de către operator în termen de 90 de zile de la data scadentă va îndreptăți ministerul să anuleze autorizația.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *