Skip to content
Politică

UE își schimbă politica de confidențialitate. Ce se va întâmpla cu WhatsApp

ascd.net

Uniunea Europeană își schimbă politica de confidențialitate. Citiți mai jos ce se va întâmpla cu servicii de mesagerie instantanee precum WhatsApp.

Mesajele electronice nesolicitate, cum sunt reclamele de tip spam trimise pe e-mailuri sau prin SMS, vor fi interzise in Uniunea Europeana, inclusiv in Romania, potrivit unei propuneri de regulament europen prezentate marti de Comisia Europeana. In schimb, reglementarile privind cookie-urile trimise de site-uri catre internauti vor fi relaxate, potrivit masurilor anuntate de „Guvernul” UE, cu efecte importante asupra promovarii pe internet si comertului online.

Potrivit unui comunicat remis StartupCafe, Comisia Europeana sustine ca propunerea sa de regulament va oferi mai buna protectie utilizatorilor de pe internet si noi oportunitati de afaceri pentru firme:

  • Noi actori: 92 % dintre cetatenii europeni declara ca este important ca email-urile si mesajele lor online sa ramana confidentiale. Cu toate acestea, actuala Directiva asupra confidentialitatii si comunicatiilor electronice se aplica numai operatorilor de telecomunicatii traditionale. Acum, normele referitoare la protectia vietii private vor acoperi si noi furnizori de servicii de comunicatii electronice, cum ar fi WhatsApp, Facebook Messenger, Skype, Gmail, iMessage sau Viber.
  • Norme mai stricte: Prin actualizarea directivei actuale printr-un regulament direct aplicabil, toti cetatenii si toate intreprinderile din UE vor beneficia de acelasi nivel de protectie a comunicatiilor lor electronice.Intreprinderile vor beneficia, de asemenea, de un set unic de norme la nivelul UE.
  • Continutul comunicatiilor si metadatele: Protectia vietii private va fi garantata atat in ceea ce priveste continutul, cat si metadatele provenite din comunicatiile electronice (de exemplu, timpul si locul unui apel). Ambele au o componenta de un inalt grad de confidentialitate si, in conformitate cu normele propuse, va fi necesara anonimizarea sau stergerea acestora daca utilizatorii nu si-au dat consimtamantul, cu exceptia cazului in care aceste date sunt necesare, de exemplu, pentru facturare.
  • Noi oportunitati de afaceri: Odata ce s-a obtinut consimtamantul pentru ca datele aferente comunicatiilor, continutul si/sau metadatele sa fie prelucrate, operatorii de servicii de telecomunicatii traditionale vor avea mai multe oportunitati de a utiliza date si de a presta servicii suplimentare. De exemplu, acestia ar putea produce harti termice care sa indice prezenta persoanelor fizice, pentru a le fi de folos autoritatilor publice si companiilor de transport atunci cand dezvolta noi proiecte de infrastructura.
  • Norme mai simple in ceea ce priveste cookie-urile: Va fi simplificata asa-numita „dispozitie privind cookie”, care a avut drept rezultat un numar exagerat de mare de solicitari ale consimtamantului utilizatorilor de internet. Noile norme le vor permite utilizatorilor sa isi pastreze controlul asupra setarilor proprii, oferind o modalitate facila de a accepta sau de a refuza urmarirea cookie-urilor si a altor identificatori in cazul riscurilor legate de viata privata. Propunerea clarifica faptul ca nu este nevoie de consimtamant pentru cookie-urile care nu aduc atingere vietii private si care imbunatatesc experienta online (de exemplu, pentru a-si reaminti istoricul achizitiilor efectuate). Cookie-urile instalate pe un site web vizitat care tin evidenta numarului de vizitatori ai site-ului web respectiv nu vor mai necesita obtinerea consimtamantului.
  • Protectia impotriva mesajelor spam: Propunerea de astazi interzice comunicatiile electronice nesolicitate, realizate prin orice mijloace, de exemplu prin e-mail-uri, SMS-uri si, in principiu, si prin apeluri telefonice, daca utilizatorii nu si-au dat consimtamantul. Statele membre pot opta pentru o solutie care le confera consumatorilor dreptul de a refuza primirea unor apeluri vocale in scopuri de marketing, de exemplu prin inregistrarea numarului lor pe o lista a numerelor care nu pot fi apelate. Persoanele care efectueaza apeluri in scopuri de marketing vor trebui sa isi afiseze numarul de telefon sau sa foloseasca un prefix special care indica un apel in scopuri de marketing.
  • Asigurarea cu mai multa eficacitate a respectarii legii: Responsabilitatea asigurarii respectarii normelor de confidentialitate prevazute in regulament va reveni autoritatilor nationale de protectie a datelor.

Citiți mai multe AICI.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *