Skip to content
Puterea Știrilor Video

Un an pierdut pentru educația din România! Victor Negrescu (PSD): Tot ce s-a făcut a fost eronat

PS News

Într-un interviu pentru PS News, europarlamentarul Victor Negrescu a declarat că închiderea școlilor a însemnat „un an pierdut pentru generațiile actuale și pentru educația din România, prin prisma incapacității autorităților de a gestiona adecvat pandemia”.

Nu s-au pus bazele unei digitalizări adecvate și s-a ajuns la situația în care toată lumea critică tableta, ori nu e vorba despre asta. Noi nu am făcut digitalizare. Să dai unui copil tabletă sau acces la WhatsApp nu înseamnă să digitalizezi procesul educațional. Clar nu s-a făcut lucrul acesta. N-am investit în pregătirea profesorilor, n-am discutat cu elevii.

Aproape tot ce s-a făcut a fost eronat. Avem programe europene blocate tocmai pentru că nu am fost în stare să le implementăm. Sper ca generația actuală să nu fie o generație de sacrificiu, de aceea m-aș gândi, de exemplu, la votul de a recupera acest decalaj de formare prin cursuri dedicate, inclusiv cu bani europeni, cum s-a și propus.

M-aș gândi la adaptarea programei școlare, la modificarea examenelor naționale pentru a fi adaptate noului proces. M-aș gândi la școli de vară sprijinite în sensul acesta. Sunt multe lucruri care trebuie făcute”, explică Victor Negrescu.

Social-democratul este de părere că „recuperarea cursurilor în zilele de sâmbătă ar putea fi una dintre soluții, importantă fiind modalitatea prin care se redeschid școlile”.

„Inclusiv acest lucru ar putea să fie o soluție. Important este cum redeschidem școlile, unde suntem în prezent. Eu nu am văzut un diagnostic al situației actuale.

Care sunt zonele unde copiii au rămas în urmă? Unde au rămas în urmă, la matematică, la română, la engleză? Cum putem recupera? Care este parcursul recomandat semestrul acesta? Inclusiv rapoartele pe care România le trimite Uniunii Europene privind educația spun că totul este ok. Acesta este lucrul care pe mine m-a surprins cel mai mult în ultimul an.

Ministerul Educației trimitea tot timpul la Bruxelles date fantastice. Nu aveam copii care nu aveau acces la internet.

În acte stăm tot timpul perfect. Zici că trimiteam documentele cuiva doar ca să nu luăm o notă proastă. Scopul nu era acesta. Scopul era să accesăm banii Europei corectând o problemă pe care noi o întâmpinăm.

Despre asta este vorba. Să avem această analiză, să fie publică și să pornim de la datele reale. Eu am fost în multe școli din țară și din rural și din urban, am discutat cu profesori. Situația reală este dezastruoasă”, a mai spus social-democratul.

Victor Negrescu amintește de „probleme reale ale lumii în care trăim, unde părinții trebuie să aleagă care din copii frecventează orele online și unde o parte din elevi nu au acces la internet”.

„Eu am creat, împreună cu mai mulți parteneri, prima tabletă educațională românească. Am distribuit câteva mii în toată țara. A fost un demers în care am crezut și am întâlnit situații, de exemplu, unde o familie cu trei copii care deținea un telefon mobil.

Ei nu puteau să primească o tabletă din programul guvernamental pentru că acolo scrie că dacă familia are un dispozitiv conectat la internet, nu pot primi tabletă.

Cursurile se făceau prin WhatsApp, ceea ce nu mi se pare normal, iar mama trebuia să decidă care copil face școală în ziua respectivă și au decis ca fata care avea vârsta cea mai întaintată, care avea si rezultate bune la școală, să frecventeze orele online mai mult ceilalți copii, sperând ca cei de o vârstă mai mică să recupereze ulterior.

Asta este lumea reală în care trăim. Nu putem să fugim de aceste realități pe care le regăsim în toată țara”, a declarat Victor Negrescu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *