Un nou aeroport în București! Trocan, city manager Sector 4, detalii de ULTIMĂ ORĂ

Trocan
Sura foto: captură video

Andrei Trocan, City Manager Sector 4, prezent la Puterea Știrilor, miercuri, a oferit amănunte despre un nou aeroport în București, un proiect în parteneriat Primăria Sectorului 4 și Consiliul Județean Giurgiu.

Trocan a precizat că această idee este veche, anterioară chiar Revoluției, un proiect ambițios, pe care îl doresc și edilii sectorului 4, și reprezentanții județului Giurgiu; urmează aprobarea Consiliului General al Capitalei și apoi studiul de prefezabilitate și alegerea unei locații optime.

„Ideea este una mult mai veche, este anterioară Revoluției, ca spun așa. Într-adevăr, e cel mai nou și mai ambițios proiect pe care Sectorul 4 propune să-l readucă în discuție în parteneriat, așa cum am spus cu Consiliul Județean Giurgiu și nu numai. bucur anunț în ședința (…)de ieri (26 sept, n. red.) a Consiliului Local Sector 4 a fost aprobat protocolul de asociere cu Consiliul Județean (Giurgiu, n. red.), iar partenerii noștri l-au aprobat în unanimitate. (…) în cel mai scurt timp, după obținerea acordului Consiliului General al Capitalei, acest document va fi semnat. În paralel, vom proceda la contractare a studiului de prefezabilitate și a studiilor aferente acestuia, urmând ca, în funcție de rezultatul studiului, alegem și o locație oportună, urmând ca ulterior fie făcuți pași în sensul proiectării acestuia”, a sps City Manager Andrei Trocan.

Proiectul este unul ambițios, aeroportul urmând a avea talie internațională, pentru a se dubla capacitatea de trafic aerian la nivelul capitalei, arată reprezentantul Sectorului 4.

Ne dorim ca acest aeroport fie unu de talie internațională. (…) Zboruri internaționale și pentru transport de marfă, în ideea în care traficul aerian de pe Aeroportul Otopeni este depășit cumva la ambele capitole. Va deservi o zonă destul de mare, mai multe județe în afară de București.
Noi ne dorim să realizăm un proiect care să aibă capacitatea Aeroportului Otopeni, deci practic să dublăm capacitatea de trafic aerian la nivelul Bucureștiului. Acum, dacă nu va fi posibil, cel puțin două treimi ne-am dori să avem. Bineînțeles, studiile ne vor spune care sunt capacitățile pentru zona respectivă și vom decide în consecință”, mai spune Trocan.

După obținerea acordului CGMB și studiul de prefezabilitate, urmează studiul de fezabilitate, cu o durată estimată de fnalizare de circa un an.

„Estimăm probabil undeva în jurul unui an de zile, cam din experiența altor proiecte anterioare  (…). Cam în jur de 1 an de zile durează proiectarea, cu tot cu obținerea avizelor necesare”, precizează invitatul Puterii Știrilor.

În acest moment nu se poate estima costul unui astfel de proiect, deși există modelul aeroportului din Brașov, ca reper.

„Greu de spus la momentul ăsta care va fi suma. Ne raportăm la cel mai nou aeroport construit în România, și anume cel de la Brașov, care într-adevăr este de o talie mai mică. A costat în jur de 50 de milioane de euro. Probabil în funcție de capacitatea pe care proiectul tehnic o va releva, va fi peste această valoare, direct proporțional cu mărimea și capacitatea lui. (…)

Noi ne propunem ca, odată finalizat, el să intre automat în operarea statului român. Și bineînțeles, va fi capacitate în așa fel încât să nu existe probleme de operare a lui nici de eu știu, anulări de zboruri sau chestiuni de acest gen. Ne propunem să să funcționeze la capacitate maximă de la început”, se arată optimist Trocan.

 

Autor

  • Are o experiență de peste 25 de ani în presa românească. Și-a început cariera în radio, a continuat cu presă scrisă (reviste) și acum este parte din echipa PSNews. Bun comunicator, pasionată de cuvântul spus sau scris, are o aplecare spre natura umană și literatură fantastică. Pledează vinovată de curiozitate și entuziasm.

    View all posts

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și: