Skip to content
Politică

Un parlamentar acuză cârdăşia dintre tehnocraţi şi „majoritatea USL din Senat”: „Sărăcia cetăţenilor români”…

Un parlamentar acuză cârdăşia dintre tehnocraţi şi „majoritatea USL din Senat”. Citiţi mai jos despre ce este vorba.

Într-un comunicat trimis, vineri, PSnews.ro, Valeriu Todiraşcu (senator al Partidului Noua Republică) reclamă faptul că reformarea României este „blocată de Guvernul Cioloș și majoritatea USL din Senat, prin refuzul defesenizării legii partidelor conform cerințelor Constituției”.

„Sărăcia cetățenilor români este generată prin deturnarea în continuu a banilor publici de către actuala clasă politică, instalată la conducerea României prin mecanisme feseniste, consacrate după 1989, demult compromise dar valabile și astăzi. Reformarea profundă a România se va putea realiza doar după reformarea partidelor, prin modificarea actualei legi a partidelor.

Generatorul principal al corupției și lipsei unui stat de drept funcțional își are rădăcinele în actuala lege a partidelor, care permite tranzacționarea accesului la puterea politică din interiorul partidelor și apoi către puterea din stat. Actuala lege a partidelor nu transpune și nu obligă partidele să respecte în organzarea internă cerințele obligatorii din Constituție, conform interpretărilor CCR și ale Avocatului Poporului, privind respectarea principiilor democratice și al separației și controlului reciproc al puterilor din interiorul partidului după principiul „checks and balances”.

Aceasta este esența FSN-smului, valabil pentru toate partidele parlamentare din România, inclusiv pentru majoritatea partidelor noi, a căror statute nu conțin astfel de obligații, motiv pentru care nici Tribunalul Bucureşti nu poate judecă conformarea acțiunilor partidelor cu cerințele Constituției pentru că Legea partidelor, nu are acum suficiente elemente cu care ar putea aprecia așa ceva, pentru că politicienii au amputat atât Legea partidelor, cât și au limitat drastic posibilitatea sesizării CCR în privința neconstituționalității acțiunilor partidelor.

 

În şedinţa din 4 aprilie 2016 a Plenului Senatului, cu 66 de voturi ale senatorilor, din lista detaliată mai jos, de la PSD, UNPR, UDMR, LC și PNL, a fost respinsă propunerea legislativă pentru modificarea şi completarea Legii partidelor politice, detalii suplimentare aicihttp://www.senat.ro/Legis/Lista.aspx?cod=19486&pos=0&NR=L104&AN=2016  și (VIDEO) aici https://youtu.be/UsqqOkuMcn8

Urmează votul Camerei Deputaților.

Actuala Lege a partidelor periclitează garanțiile oferite cetățenilor prin Constituție cu privire la activitatea și organizarea internă a partidelor politice, bazate pe principiul separării și controlului reciproc al puterilor, prin faptul că nu menționează existența explicită și modalitatea de organizare a celor trei puteri din partide, respectiv cea deliberativă, executivă şi jurisdicțională, care să fie egale, independente, cu atribuții diferite și să se controleze reciproc, în limitele legii partidelor.

Această inițiativă legislativă propunea includerea în Legea partidelor, și respectiv în statutele partidelor, a principiilor democratice și al separației și controlului reciproc al puterilor din interiorul partidelor politice după principiul „checks and balances”.

Astfel s-ar fi îndreptat o omisiune a legii partidelor, fapt confirmat de Avocatul Poporului prin adresa de mai jos http://www.tody.ro/document/2014-05-19-Raspuna-la-Scrisoare-catre-Avocatul-Poporului-privind-neconstitutionalitatea-Legii-partidelor  cu privire la actuala Lege a partidelor, respectiv: „Neincluderea principiilor democratice în prevederile legii (partidelor) reprezintă o omisiune legislativă. Cum statutul este legea internă care guvernează aceste organizaţii, el trebuie să conţină atât principiile democratice, nu numai sub forma unor afirmaţii, ci şi ca dispoziţii statutare concrete, care să garanteze, în mod practic, respectarea lor”.

În același sens au fost emise două decizii ale Cusții Constituționale din România, care menționează:

  • Decizia nr. 35/1996: „activitățile neconstituționale ale partidelor politice nu se pot bucura de garanția Legii fundamentale, iar prevederile Art.8, alin.(2) din Constituție impun respectarea principiilor democrației, iar potrivit Art.37 alin.(2) din Constituție, partidele ce încalcă principiile precizate în acel alineat, sunt neconstituționale. În concluzie, garanția constituțională a misiunii publice îndeplinite de partid nu poate avea în vedere decât activitățile sale legale, conforme prevederilor și principiilor Constituției și legilor țării”.
  • Decizia CCR nr. 530/2013: „potrivit Art.8, alin.(2) din Constituție, partidele politice se constituie și își desfășoară activitatea în condițiile legii. Ele contribuie la definitivarea și la exprimarea voinței politice a cetățenilor, respectând … principiile democrației”, care coroborată cu proba 1 emisă de Avocatul Poporului, arată că garanțiile constituționale ale cetățenilor sunt obstrucționate de politicieni prin legea partidelor.

Și în acest caz, contrar deciziilor CCR și a confirmării emise de Avocatului Poporului, Guvernul Cioloș a respins în plenul Senatului această inițiativă legislativă, conform avizului de aici http://www.senat.ro/Legis/PDF%5C2016%5C16L104PV.pdf  în care se menționează eronat că „principiile separației putereilor se aplică doar organizării statului, nu oricăror persoane juridice, fie ele de drept privat sau de drept public, cum e cazul partidelor politice”. Din practica parlamentară se știe că atunci când poziția Guvernului este negativă pentru orice inițiativă legislativă, în peste 98% din cazuri, comisiile raportoare și plenurile ambelor camere vor respinge inițiativa legislativă în cauză.

Astfel, Guvernul Cioloș devine părtaș la actuala sărăcie a cetățenilor români generată prin deturnarea în continuu a banilor publici de către actuala clasă politică, instalată la conducerea României prin mecanisme feseniste, consacrate după 1989, demult compromise dar valabile și astăzi”, transmite Todiraşcu.

În acelaşi timp, Valeriu Todiraşcu ataşează lista senatorilor care au votat împotriva propunerii legislative pentru modificarea şi completarea Legii 14/2003, a partidelor politice (detalii aici: http://www.senat.ro/VoturiPlenDetaliu.aspx?AppID=d168c30f-7c38-42ca-9ae2-ebebfea0bcc4):

PSD, Andronescu Ecaterina

PSD, Arcaş Viorel

PSD, Badea Leonardo

PSD, Belacurencu Trifon

PSD, Bereanu Neculai

PSD, Bota Marius-Sorin-Ovidiu

PSD, Butunoi Ionel-Daniel

PSD, Cadăr Leonard

PSD, Chelaru Ioan

PSD, Chiriac Viorel

PSD, Coca Laurenţiu Florian

PSD, Constantinescu Florin

PSD, Cordoş Alexandru

PSD, Creţu Gabriela

PSD, Croitoru Cătălin

PSD, Dumitrescu Florinel

PSD, Dumitrescu Cristian-Sorin

PSD, Duruţ Aurel

PSD, Federovici Doina-Elena

PSD, Fifor Mihai-Viorel

PSD, Filip Petru

PSD, Frătean Petru-Alexandru

PSD, Ilieşiu Sorin

PSD, Lazăr Sorin-Constantin

PSD, Marin Nicolae

PSD, Mitu Augustin-Constantin

PSD, Moga Nicolae

PSD, Mohanu Nicolae

PSD, Nicolae Şerban

PSD, Oprea Ştefan-Radu

PSD, Pavel Marian

PSD, Popa Florian

PSD, Severin Georgică

PSD, Silistru Doina

PSD, Stuparu Timotei

PSD, Voinea Florea

UNPR, Bujor Dumitru-Marcel

UNPR, Cristache Iulian

UNPR, Iliescu Lucian

UNPR, Mihăilescu Petru-Şerban

UNPR, Purec Ion-Simeon

UNPR, Toma Ion

UNPR, Vochiţoiu Haralambie

LC, Banias Mircea-Marius

LC, Barbu Daniel-Constantin

LC, Chiru Gigi Christian

LC, Ehegartner Petru

LC, Nistor Vasile

LC, Niţă Mihai

LC, Vosganian Varujan

UDMR, Biró Rozalia-Ibolya

UDMR, Klárik László-Attila

UDMR, László Attila

UDMR, Markó Béla

UDMR, Pataki Csaba

UDMR, Tánczos Barna

UDMR, Vegh Alexandru

PNL, Boboc Cătălin

PNL, Haşotti Puiu

PNL, Luchian Dragoş

PNL, Luchian Ion

PNL, Oprea Mario-Ovidiu

PNL, Păran Dorin

PNL, Tişe Alin-Păunel

Neafiliați, Marian Valer

Neafiliați, Saghian Gheorghe

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *