Guvernul Ungariei a fost criticat pentru că nu a modificat orarul trenurilor după aderarea României la Schengen. Trenurile internaționale încă staționează inutil la frontieră în jur de 40 de minute, deși controalele au fost eliminate, subliniază o asociație.
Deși România a aderat complet la spațiul Schengen și au fost eliminate controalele la frontiera cu Ungaria la 1 ianuarie, trenurile internaționale încă staționează inutil la graniță. Asociația „Mulțime în Mișcare” a criticat într-o postare pe Facebook Guvernul Executivul de la Budapesta pentru că nu a adaptat mersul trenurilor la noua situație. Potrivit asociației, asta înseamnă o așteptare totală de aproximativ 40 de minute pe ambele părți.
„Desigur, schimbarea structurii orare a trenurilor internaționale necesită coordonarea a numeroase aspecte între rețelele feroviare, dar a fost destul timp pentru asta, întrucât deschiderea frontierei de stat era un pas planificat de ani de zile”, a subliniat asoociația.
Asociația a mai menționat că această situație spune multe despre funcționarea Ministerului ungar al Construcțiilor și Transporturilor, subliniind că nu a fost în stare să pregătească din timp implementarea unei sarcini publice atât de elementare, modificarea mersului trenurilor, și să ajungă la un consens cu organizațiile din domeniu.
Potrivit asociației, „sosirea la Oradea, care se află la 25 de minute cu trenul de la gara de frontieră cu Ungaria, durează mai mult de o oră din cauza așteptării inutile de 40 de minute, în pofida faptului că trecerea trenurilor internaționale fără oprire nu este împiedicată de niciun motiv privind capacitatea peronului sau conexiunile conform mersul trenurilor”.
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News