Un gigant austriac din sectorul construcțiilor a intrat în „colimatorul” guvernului din Ungaria! Un tronson de autostradă va fi demolat în totalitate, după ce au fost efectuate o serie de greșeli de construcție. Pierderile ar fi estimate până la valoarea de 12 milioane de euro, potrivit informațiilor.
În urma greșelilor făcute la construcția autostrăzii M30 din Ungaria, un gigant austriac a intrat în vizorul guvernului maghiar. Un tronson de autostradă va fi demolat în totalitate și consolidat, iar guvernul maghiar a dat de înțeles că nu ar mai dori să colaboreze cu gigantul de pe piața construcțiilor. În plus, consideră că lucrările companiei nu ar îndeplini cerințele de calitate. Tronsonul de autostradă care va fi demolat și consolidat leagă Miskolc (oraș în Ungaria) și Košice (cel mai mare oraș din estul Slovaciei).
Un tronson de autostradă (M30) va fi demolat în Ungaria
La 2 ani de la deschiderea tronsonului autostrăzii M30, au apărut probleme de ordin structural. În urma acestora, s-a forțat închiderea arterei dintre Szikszó şi Miskolc. Cauza principală a fost tasarea solului.
În acest sens, Strabag, compania din Austria care s-a ocupat de construcție, a primit crtici din parte lui János Lázár, ministrul construcţiilor şi transporturilor din Ungaria, după ce a fost vizitat șantierul. A susținut că lucrările ar fi fost „executate defectuos”, aspect care a contribuit la apariția problemelor. Ministrul a precizat că pentru ca structurii de susținere să îi fie asigurată stabilitatea, ar fi necesară demolarea tronsonului, apoi să se efectueze lucrări de consolidare.
Totodată, guvernul din Ungaria se află în relații tensionate și cu alte firme din Austria sau cu executivi austrieci.
Lucrările pentru tronsonul ce leagă Miskolc și Košice au debutat în anul 2018. Au fost finalizate în 2021, iar drumul este considerat un „coridor de transport cheie al regiunii”. Totuși, la 2 ani de la deschiderea acestui tronson, s-au constatat probleme mari de construcție. Aspect care a împins spre închiderea drumului de legătură. Grinzile metalice vor întări secțiunea reproiectată.
Gigantul austriac și-a asumat responsabilitatea, angajându-se să acopere costurile de reconstrucție a tronsonului respectiv. Costurile sunt estimate la 4-5 miliarde de forinți (între 9,7 și 12,1 milioane de euro), arată Ziarul Financiar, care citează publicația Telex din Ungaria.
Reconstrucția ar fi trebuit să fie finalizată până în ianuarie 2023, însă acest aspect nu s-a întâmplat. Drumul nu a fost refăcut complet, după ce proiectul de reconstrucție s-a confruntat cu întârzieri. János Lázár, ministrul construcţiilor şi transporturilor din Ungaria, a precizat, potrivit sursei citate, că nu ar mai dori să coopereze cu grupul de construcții din Austria. De asemenea, a mai susținut că firmele străine ar trebui interzise ca operatori pe piața maghiară de retail și că „ar trebui aplicate cerinţe mai stricte la selectarea contractanţilor”.
Citeste ami mult AICI
Autor
Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News