Skip to content
Politică

UPDATE Ministerul Educației refuză solicitările părinților / Revoltă după Evaluarea Națională! / EXCLUSIV FOTO

UPDATE 12:05

Unul dintre părinţii care au sosit, joi dimineaţă, în faţa Ministerului Educaţiei a oferit câteva declaraţii după întâlnirea cu reprezentanţii instituţiei.

Este vorba despre Filiana Tudor, care s-a constituit într-un purtător de cuvânt ad-hoc al părinţilor. Femeia ne-a explicat cum oficialii ministerului nu au dovedit deschidere spre dialog, insistând că va fi considerată corectă doar una dintre variantele de răspuns la Subiectul I, exercițiul 6, de la Evaluarea Națională din acest an.

psnews.ro Filiana Tudor

„Putem spune că am avut o discuţie, bineînţeles, în contradictoriu, referitoare la subiectul I, punctul 6, pentru care noi susţinem că a fost ambiguu formulat, prin legenda care a fost menţionată. Dumnealor susţin că nu este adevărat, că a fost corect formulat, că vor analiza, că nu înţeleg de ce noi considerăm că este interpretabil. Aşteaptă – au spus că nu este cazul să ia nicio măsură, deocamdată: vor vedea care vor fi rezultatele dar, oricum, n-au cum să analizeze rezultatele, pentru că le vor analiza la modul general şi, deci, nu va fi o analiză pe acest subiect. Aşa că nu văd care ar fi rezolvarea din partea dumnealor, nu avem nicio speranţă pe care să ne fi lăsat-o a înţelege că pot analiza. Comisia Naţională şi-a exprimat punctul de vedere deja de aseară (după ce i-a fost solicitat), referitor la ambiguitatea formulării acestui subiect.

Aşteptăm să vedem cum vor evolua lucrurile – cert este că dumnealor spun că nu este important ce se întâmplă în mediul online, când petiţia a fost semnată de către 40.000 de persoane (care reprezintă peste 30% din numărul participanţilor la examenul de Capacitate). Noi am fost câţiva reprezentanţi de la o şcoală – doar câţiva părinţi. Ştim că petiţii s-au depus fără a veni părinţii aici şi a face atmosferă. Cert este că aş vrea ca dumnealor să reflecteze şi să nu fie închişi într-un glob de cristal, din care să nu încerce să ia contact cu profesorii, să vadă părerile specialiştilor… Noi le-am spus să se uite la părerile specialiştilor. Ne-au răspuns: «Care păreri? Aduceţi aici specialiştii, să se exprime!»

petitia (1)

Deocamdată, n-avem nicio speranţă la niciun răspuns, pentru că dumnealor susţin în continuare că nu este nicio speranţă în a primi un accept în sensul ăsta şi a fi de acord că, într-adevăr, a fost formulat ambiguu subiectul – nici vorbă de aşa ceva!

Vom avea în continuare discuţii, vrem să stăm de vorbă şi cu ministrul. Dumnealor nici măcar… Un singur reprezentant a fost din partea Comisiei şi cred că nu putem să avem o discuţie finală cu un singur reprezentant care, bineînţeles, va susţine acelaşi punct de vedere cu al Comisiei, în continuare.

Ne-ar ajuta foarte mult, în acest sens, părerea specialiştilor că, pentru copii, pentru nivelul acesta de examen, pentru copiii care sunt chiar foarte bine pregătiţi şi care merg la 10, pentru care nu ridică probleme celelalte subiecte de geometrie cu grad de dificultate mai mare, ne-ar ajuta părerea specialiştilor care să susţină, practic, ambiguitatea acestei formulări la subiectul respectiv. Asta este tot ce ne-ar ajuta, pentru ca dumnealor (oficialii Ministerului Educaţiei – n.r.) să înţeleagă că sunt şi alţi specialişti în matematică care susţin contrariul.

Am un copil care a susţinut examenul de Capacitate şi care, la acest subiect, într-adevăr, a dat răspunsul „8” în loc de „3” şi care a considerat că este corect. Este un copil care a rezolvat absolut perfect toate celelalte subiecte, este un copil care chiar la matematică merge la olimpiadă şi consider că ar trebui, totuşi, revizuite aceste formulări în aceste subiecte şi ar trebui un pic clarificate, pentru că emoţia este mare şi copiii se concentrează ca totul să fie foarte bine la examene. Nu poţi să formulezi subiecte ambigue şi să spui că nu este adevărat”, a explicat Filiana Tudor.


UPDATE 11:20

Ministerul Educației a refuzat solicitările părinților, care doreau schimbarea baremului. Reprezentanții părinților au ieșit în urmă cu câteva minute de la negocierile cu oficialii Ministerului.

Din păcate, negocierile nu au produs un consens, oficialii Ministerului continuă să susțină că o singură variantă de răspuns a fost corectă, respectiv răspunsul 3.

Oficialii Ministerului care au participat la discuții sunt: Monica Cristina Anisie (secretar de stat în Ministerul Educaţiei), Cristian Mirescu (directorul Comisiei Naționale de Evaluare), precum și doi consilieri ai ministrului Educației, pe specializarea matematică: Bogdan Cristescu și Gabriela Streinu Cercel.

UPDATE 10:32

În jurul orei 9:45, un grup de cinci-șase părinți au fost invitați de un oficial al Ministerului Educației la discuții pentru a se ajunge la o soluție privind baremul de la Evaluare Națională.

Vom reveni cu mai multe detalii.

———-

În fața sediului Ministerului Educației are loc joi dimineața o revoltă. Circa 10 părinți și 20 de copii vor să depună o petiție, făcută în comun de mai multe școli, prin care se solicită ca specialiștii din comisia de evaluare să ia în considerare ambele variante de răspuns la Subiectul I, exercițiul 6, de la Evaluarea Națională din acest an.

CITIȚI ȘI: Evaluarea Naţională: Părinţii şi elevii au luat foc din cauza unui subiect de Matematică. PROTEST în faţa Ministerului Educaţiei

Reporterul PSnews.ro a vorbit cu protestatarii și a aflat că principala nemulțumire a părinților o reprezintă faptul că prin ambiguitatea baremului de notare le sunt afectate elevilor șansele la o medie bună.

PSnews.ro
PSnews.ro

1 comentariu la “UPDATE Ministerul Educației refuză solicitările părinților / Revoltă după Evaluarea Națională! / EXCLUSIV FOTO

  1. Nu inteleg ce mai cauta ministrul in functie si la ora asta. Nu inteleg nici ce mai cautam noi aici, cei mai multi dintre noi. Statul ne lasa, haideti sa-l lasam si noi pe el, sa vedem ce mai inseamna stat si cine il mai sustine.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *