Skip to content
Politică

UPDATE Protestul taximetriștilor, sub așteptări. Personaj controversat în centrul atenției EXCLUSIV

metropotam.ro
" "

UPDATE 14:00

Manifestația s-a încheiat, transportatorii anunțând că au ajuns la un acord cu Guvernul României.

" "
" "

Transportatorii au renunţat la protest după ce delegaţia acestora primită la Guvern a ajuns la un acord privind privind promovarea Ordonanţei de Urgenţă (OUG) pentru modificarea Legii 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere, informează News.ro.

Delegaţia taximetriştilor a ajuns la un acord cu ministrul Consultării Publice şi al Dialogului Social, Gabriel Petrea, pentru promovarea unei Ordonanţe de Urgenţă pentru modificarea Legii 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere, care ar urma să fie adoptată în maximum 30 de zile.

„Va fi promovat, în maxim de 30 de zile, proiectul OUG de modificare a Legii 38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere, transmis în consultare prealabilă de către MInisterul Transporturilor (…) către Ministerul de Interne şi Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei. Proiectul a fost întocmit în urma discuţiilor cu reprezentanţii COTAR din 10 martie 2017. Se va menţine dialogul pentru rezolvarea celorlalte probleme cu care se confruntă transportatorii, inclusiv atribuirea traseelor Bucureşti-Ilfov. Sub rezerva deplină a acestor condiţii, reprezentanţii COTAR renunţă la acţiunile de protest din 26, 27 şi 28 aprilie”, este textul acordului semnat de reprezentanţii COTAR cu ministrul Petrea.

La rândul ei, Primăria Municipiului București (PMB), condusă de către Gabriela Firea, a precizat ca Regia Autonoma de Transport Bucuresti (RATB) va asigura transportul calatorilor catre localitatile din judetul Ilfov la cererea autoritatilor locale.

„RATB executa traseele catre localitatile din Ilfov la cererea Unitatilor Administrativ Teritoriale, prestand un serviciu de utilitate publica pe cheltuiala acestora, in baza Legii nr. 92/2007, legea serviciilor de transport public local.

Mentionam ca aceste trasee nu au fost licitate de operatorii privati si nu inregistreaza un profit consistent. Legislatia actuala nu permite operatorilor privati sa obtina trasee de transport public local de calatori DECAT PRIN LICITATIE.

Constituirea Asociatiei de Dezvoltare Intercomunitara va oferi cadrul necesar pentru organizarea unui transport public de calitate in zona metropolitana a Bucurestiului si va rezolva toate situatiile conflictuale din prezent, in beneficiul calatorilor.

Astfel, se va putea organiza atribuirea de trasee in judetul Ilfov pentru operatorii privati, care pot opera si pe raza Municipiului Bucuresti”, se arata intr-un comunicat al PMB, remis miercuri Ziare.com.

————–

Protestul taximetriștilor organizat miercuri în fața Guvernului se dovedește sub așteptări. Redacția PSnews.ro vă arată mai jos ce personaj controversat se află în centrul atenției.

CITIȚI ȘI: Clanul taximetriștilor lui Băsescu face anticameră la Firea EXCLUSIV SURSE

După cum ați putut citi deja, șoferii de taxi sunt revoltați din cauza companiei americane Uber și au ieșit să își strige nemulțumirea. Partea interesantă este că manifestația a fost organizată de către Vasile Ștefănescu, președintele Confederaţiei Operatorilor şi Transporturilor Autorizaţi din ţara noastră (COTAR). Despre Ștefănescu, interesele și legăturile lui politice ați putut citi în repetate rânduri pe site-ul PSnews.ro (detalii în linkul de mai sus și în cel de mai jos).

VEDEȚI ȘI: Silviu Mănăstire demască încrengăturile incredibile din piața taxi, ce duc spre nașul cel mare

Tocmai despre Vasile Ștefănescu este vorba acum: el poate fi văzut în clipul de mai jos ținând un discurs la portavoce în fața taximetriștilor și a șoferilor de microbuze adunați să protesteze împotriva Guvernului. Redăm mai jos cele mai importante declarații ale șefului organizației patronale:

#REZIST❗❗❗?????????

Posted by Criss Ammi Crisstina on 26 Aprilie 2017

„Sunt 3.000 de mașini în toată țara. Dăm și noi drumul la o platformă, foarte simplu, pe persoană fizică, și toate încasările plătim 16%. Ș-am terminat bâlciul! Și nu ne trebuie autorizație – facem transport. Care e problema? Luați fiecare mașina bunicii, mașina lui tăticu’ și facem transport – care e problema? Avem fiecare microbuze 8+1? Ne apucăm de transport – îi dăm șut! Domnilor, e corect și e bine ceea ce cerem? [Cor de „Daaa” din partea auditoriului + vuvuzele.] În alte țări europene, aceste platforme spun foarte simplu că fac un fel de ride-sharing. Ride-sharing cu persoane fizice. La noi, în România, suntem mai șmecheri: au început să-și înființeze societăți comerciale și colaborează cu aceste platforme. Și ce se întâmplă? Și-au făcut băieții deștepți societăți comerciale, și-au luat mașini, și le duc la Uber, și, când te duci la Uber, spune așa: «Domn’e, nu mai lucrezi cu mine; lucrezi prin partenerul meu, societatea X». Vă dați seama unde am ajuns în România? Țările cu o democrație avansată au zis așa: «Stop joc! Voi plătiți vreo taxă la mine? Nu. Deci du-te, frate, acasă! Dacă nu, atunci hai să fiscalizăm!» «Păi, domn’e, eu plătesc!» «Ce plătești?» «Păi, întorc 70% din bani înapoi». «Păi, și știe cineva cum întorci, din moment ce nimeni n-are nicio evidență, din moment ce tu nu ești autorizat, nu ești licențiat?»

Nu, nu mă enervez, dar vă spun sincer că nu se mai poate așa ceva! Uitați colegii noștri din Ungaria: (…) au zis așa: «Din momentul ăsta, Uber nu mai poate fi accesat de pe teritoriul Ungariei, deoarece nu mai plătește nicio taxă la mine». Adică noi acuma, din moment ce nu avem nici măcar 1.000 de kilometri de autostradă, din moment ce transportul românesc este 85% cu capital privat, vrea cineva să-l distrugă? Înseamnă că vrea cineva să ne ia toate afacerile, să vă ia și autorizația dumneavoastră prin distrugere, prin demonizare. Nu se poate așa ceva!”

Tovărășie politică

Spre sfârșitul discursului de mai sus, Vasile Ștefănescu a anunțat că îi dă cuvântul lui Mircea Manolache, patronul unei firme de taxi din municipiul Iași și fost vicepreședinte al organizației UNPR din județ. Manolache a intrat în atenția presei locale la finele lunii martie 2016, după ce s-a ales cu dosar penal din cauză că lovise un polițist cu mașina, apoi fugise de la locul accidentului. În decembrie același an, Mircea Manolache a candidat pentru Senat din partea PMP, după cum puteți citi pe site-ul Ziarului de Iași.

În piață-i vopsit gardul, pe Facebook e leopardul

Se pare că entuziasmul protestatar al lui Vasile Ștefănescu nu este împărtășit de către toți taximetriștii. Dacă vreți să vă convingeți singuri, puteți intra pe grupul public de Facebook „Clubul taximetriștilor”, unde nu puțini sunt șoferii care susțin că manifestația organizată de către COTAR ar trebui să aibă în vedere îmbunătățirea condițiilor de lucru pentru taximetriști, clarificarea situației legale a șoferilor din Ilfov care activează pe piața din București (făcându-le concurență conducătorilor auto cu licențe de Capitală), precum și creșterea tarifului, având în vedere că actualul preț de 1,39 lei/km este insuficient pentru ca un șofer de taxi să beneficieze de un trai decent.

Iată ce comentează câțiva membri ai grupului sus-menționat, pe un ton mai mult decât sceptic la adresa evenimentului organizat de către Ștefănescu:

Radu Fueru: In maxim 1 ora ..i-mi voi face si eu prezenta acolo ! E bine ca cei din IF au avut inspiratia sa nu vina …chiar nici nu aveau ce cauta in Piata Victoriei …locul lor sunt in comunele si orasele de unde apartin ! Dar este o problema !!!!!!!!! in comunicat nu se spune nimic de IF !!!! Sau acest miting este doar in potriva UBER ?

Florian Trifan: „Pe cine reprezintă cotar-ul ?
In niciun caz șoferii sau independenții, doar patronii de unde provine Stefanescu.
Aceia care detin abuziv mii de licențe pe care le subînchiriaza. RUȘINE!”

Ovidiu Deosebitu: „La protest trebuia sa vina independentii ,planorii nu au ce cauta acolo doar dk sun trimisi de patroni sa le apere interesele (…) nu cred ca sunt nici 5%independenti”

Adrian Gheorghe: „La protest trebuia sa vina independentii ,planorii nu au ce cauta acolo doar dk sun trimisi de patroni sa le apere interesele evident cum e speedul si cristaxi nu cred ca sunt nici 5%independenti”

Totodată, vă arătăm o imagine surprinsă de la fața locului, din care reiese că, deși șeful COTAR se aștepta ca la demonstrația din Piața Victoriei să sosească mii de șoferi, numărul manifestanților abia dacă a atins ordinul sutelor.

Ce spune Uber

Redăm mai jos poziția companiei americane, așa cum a fost ea transmisă PSnews.ro și altor redacții de știri:

„În toată această dezbatere, lipsește actorul cel mai important – consumatorul. În România, peste 250.000 de oameni din București, Brașov, Cluj-Napoca și Timișoara folosesc și recomandă aplicația UBER pentru că oferă un serviciu de calitate, fiscalizat și civilizat. În doar doi ani, România a ajuns a cincea țară pentru UBER din Uniunea Europeană, după Anglia, Franţa, Portugalia şi Polonia. Asta arată deschiderea românilor pentru servicii digitale și nevoia pentru mai multe opțiuni de mobilitate urbană – argumente foarte puternice atât pentru autorități, cât și pentru companiile din industrie de a încuraja inovația digitală. Prin adoptarea și încurajarea serviciilor inovatoare, România poate deveni un model în regiune și se poate alătura celorlalte state din Uniunea Europeană care aleg să valorifice economia digitală în beneficiul oamenilor și nu să o limiteze.

Suntem pro-reglementare – ne dorim să funcționăm într-un cadru care definește serviciile noi precum UBER și subliniem încă o dată dorința de a colabora cu autoritățile din România pentru a găsi o soluție de reglementare în linie cu recomandările Comisiei Europene”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *