Skip to content
Politică

USR a plătit zeci de mii de euro agenției de media a PSD-ului lui Dragnea ca să-l atace pe ministrul Bode. Drulă se face că nu știe de contract

Inquam Photos / George Călin

USR a cheltuit mai bine de 20.000 de euro în doar două săptămâni pentru a-l ataca în mediul online pe ministrul PNL Lucian Bode pentru decizia de a semna contractul de achiziție a 600 de BMW-uri pentru MAI. Pentru această campanie USR a lucrat cu agenția de media cu care avea contract și PSD-ul în perioada Liviu Dragnea. Compania Zenvertising a fost fondată și este controlată de Mihai Șuică (34 de ani) din Teleorman, relatează romaniatv.net.

Toate site-urile mari și importante de știri din România au fost targetate de demersul USR. Digi24.ro, Observatornews.ro, RomâniaTV.net, Antena3.ro și Libertatea.ro au fost doar câteva dintre cele mai mari site-uri din România, unde au apărut bannerele cu ministrul Lucian Bode și o machetă unei mașini BMW de poliție.

Bannerele erau adaptate astfel încât să fie cât mai “fake news ads” și să se integreze în designul site-urilor de știri spre a-i păcăli pe cititorii acestor publicații să dea click pe ele. Majoritatea bannerelor aveau inclusiv cuvântul “ȘTIRI” în partea de sus pentru a-i convinge pe utilizatori că nu este un banner publicitar ci o “știre”. Totul cât se poate de “fake ads”, astfel încât să atragă cât mai multe click-uri pe acele zone. Unele dintre bannerele respective erau atât de agresive încât Google Ads le-a respins.

Catalin Drula a mințit că nu are contract cu agenția Zenvertising!

În urmă cu câteva zile, Cătălin Drulă a fost confruntat frontal de ziarul Puterea și a mințit negând că nu există contract între USR și agenția Zenvertising. Lucru care este cu totul și cu totul fals și infirmat chiar de răspunsul trimis de USR către RomâniaTv.net într-o cerere ce cuprindea mai multe întrebari pe acest subiect.

Redăm mai jos dialogul pe care jurnalistul Cezar Amariei l-a avut cu Cătălin Drulă în timpul unei conferințe de presă:

R.: Folosiți exact aceeași firmă pe care o folosește PSD-ul și nu apare nicio publicație.

C.D.: Nu înțeleg despre ce vorbiți.

R.: Zenvertising este firma prin care aproape un milion de lei anul acesta, de când sunteți dvs președinte…

C.D.: Este o informație falsă.

R.: Nu, este o informație de la dvs de pe site.

C.D.: Nu avem contract cu această firmă.

Câți bani a cheltuit USR cu agenția Zenvertising ca să-l atace pe Bode?!

În perioada 11 octombrie – 27 octombrie, doar pe un cont de Google Advertising s-au cheltuit mai bine de 10.000 de euro pe zeci de bannere promovate agresiv zi de zi. Astfel, în perioada 11 octombrie-19 octombrie, USR a cheltuit în numai 6 zile, suma de 32.250 lei pentru campania sa împotriva ministrului Bode, urmând ca în perioada 25 octombrie- 27 octombrie aloce suma de 19.000 lei, aceleiași campanii.

De menționat că doar o parte din aceste bannere au fost promovate de pe contul de Google al USR, restul fiind făcute de pe alte conturi ale agenției. În paralel, alți aproximativ 10.000 de euro au fost plătiți către Facebook pentru ca și acolo ministrul Lucian Bode să fie atacat pe cazul BMW-urilor în fix aceeasi perioadă în care pe site-urile de știri apăreau bannerele livrate prin Google.

Câți bani cheltuie USR prin Zenvertising SRL

Doar în 2022, USR a alocat de 4 ori mai mulți bani în promovarea sa și a campaniilor sale de “propagandaă”. Important de remarcat însă, este că mai bine de jumatate din aceste campanii nu sunt campanii “pro USR” ci “contra adversari”. Prin bannerele și publicitatea pe care USR o cumpară cu banii de la Autoritatea Electorală Permanentă în majoritatea cazurilor își atacă adversarii politici. Majoritatea bannerelor de pe contul de Google Ads al USR sunt mesaje negative la adresa PSD și PNL.

Doar la Zenvertising, USR a cheltuit în total 925.000 de lei, aproximativ 200.000 de euro.

Articolul integral AICI.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *