Skip to content
Politică

Valentin Popa își motivează inițiativa grilelor la BAC și Evaluarea Națională: Trebuie o uniformizare a corecturii! EXCLUSIV

Inquam Photos / Octav Ganea

O măsură controversată din domeniul învățământului a fost astăzi amânată. Concret, testele grilă de la BAC 2019 și Evaluarea Națională 2019 se amână cu un an.

CITIȚI MAI MULTE AICI: Schimbarea la față a Educației: grilele la BAC se amână

În acest context, redacția PSnews.ro a luat legătura cu fostul ministru al Educației Valentin Popa care a inițiat acest proiect în cursul verii. Concret, fostul ministru a atras atenția că a luat această măsură pentru a nu mai exista discrepanțe majore în evaluarea unor subiecte de către doi profesori diferiți sau diferențe considerabile de punctaj înainte și după contestații.

„Eu am inițiat această măsură pentru a nu mai exista diferențe între evaluări, între mâna întâi și mâna a doua la evaluare, între evaluările de la contestații și cele de la prima corectură. Aceasta este principala problemă. 

Este o măsură care ar spori obiectivitatea evaluării pentru că am constatat că cele mai mari probleme au fost la aceste evaluări. Eu am văzut și niște comentarii la niște profesori că pe un subiect se pot da și punctaje intermediare și nu mai poți da 0 și 1. Păi tocmai aceasta este problema, că unii evaluatori dau la un subiect făcut incomplet 0,8, iar altul dp 0,2. Păi și care este varianta corectă? Care este punctajul corect? Poate să fie corect și 0,8 și poate fi corect și 0,2?! Nu. Trebuie o uniformizare a corecturii. Nu se poate ca un profesor la un exercițiu la matematică să aprecieze că e de un punctaj de 0,2, iar altul să pună 0,8. Nu se poate așa ceva. Suntem la științe exacte, a precizat decanul Universității Ștefan cel Mare din Suceava.

Totodată, întrebat dacă măsura propusă de el are aplicabilitate și la materii precum Limba și Literatura Română, Valentin Popa a evidențiat faptul că la capitolul gramatică poate fi introdusă testarea de tip grilă.

„Și la română poate fi gramatica unde nu există dubiu. Există și acolo itemi obiectivi, categoric, care pot fi introduși, iar din punctul de vedere al subiectivității corecturii eseului, acolo chiar nu avem ce să îi facem. Numai pe gramatică se poate merge pe partea de itemi obiectivi. Pe partea de concepție, de eseu nu se poate face interpretare obiectivă. Rămâne la fei subiectivă și vom avea mai departe profesori care vor aprecia un eseu cu 10 și alții cu 5”, a conchis fostul ministru al Educației Valentin Popa în exclusivitate pentru PSnews.ro.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *