Skip to content
Economie

Vânzarea de automobile, în creştere în România, comparativ cu alte state

Vânzările de autoturisme și producția de automobile au înregistrat, în 2008, primele scăderi din ultimii nouă ani la nivel mondial, iar 2019 se așteaptă să rămână provocator pentru industria automobilelor. În România însă, în contradicție cu evoluțiile din statele dezvoltate, sectorul auto trece printr-o perioadă favorabilă, cu creșteri consecutive în ultimii cinci ani ale achizițiilor de mașini noi la nivel local.

Plusul de 20% înregistrat în 2018, urmat de 6% creștere în primul trimestru al anului 2019, ar putea marca încă un an pozitiv, arată datele unui studiu Euler Hermes, lider global în asigurarea de credit comercial și specialist în domeniul garanțiilor și al colectării creanțelor. Principala pârghie de creștere rămâne exportul, numărul de mașini exportate depâșind semnificativ numărul de mașini importate an de an, asigurând un excedent comercial semnificativ în balanța de plăți.

Vânzările de vehicule noi ușoare ar trebui să scadă în SUA (-2% până la 16,8 milioane de unități), din cauza finanțării mai puțin susținute și a unei concurențe sporite cu piața second-hand în creștere. În China, cea mai mare piață de autoturisme (reprezentând mai mult de 29% din vânzările globale anul trecut), vânzările au început în 2019 într-un ritm lent și ar trebui să beneficieze treptat doar de o redresare a încrederii consumatorilor în ceea ce privește stimulentele fiscale și mandatele de emisie – două aspecte care au condus la prima scădere a vânzărilor după aproape trei decenii, în 2018.

Piața UE se va strădui să evite stagnarea pe tot parcursul anului și va avea performanțe lunare volatile în vânzări, comparativ cu turbulențele de anul trecut cauzate de introducerea Procedurii de testare a vehiculelor ușoare armonizate la nivel mondial (WLTP). Înăsprirea reglementărilor, de la interzicerea traficului și restricțiile de acces în orașe la standarde stricte în ceea ce privește poluarea, continuă să intensifice tranziția pieței. Presiunea este ridicată în Europa, prin punerea în aplicare a certificării privind emisiile ecologice de transport rutier (RDE) în septembrie 2019, dar și țintele de CO2 stabilite pentru 2020, 2025 și 2030 cu amenințări de sancțiuni financiare, scrie profit.ro.

Experții Euler Hermes se așteaptă la o scădere mai rapidă a vânzărilor de motorină și la o mai rapidă lansare a noilor modele conforme cu noile reglementări, care vor menține înregistrările globale ale VE (vehicule electrice) la o creștere de două cifre. Cu toate acestea, costurile aferente de cercetare și dezvoltare, implementare industrială, marketing se bazează pe marjele de funcționare și pot determina anumiți actori să își adapteze portofoliile și capacitățile de producție prin investiții și inovare în mașini conectate și autovehicule autonome.

În același timp, sectorul rămâne în continuare vulnerabil la turbulențele majore provocate de politica comercială Brexit și SUA, amenințările cu privire la tarifele SUA la importurile de automobile din UE (până la 25%) și la potențialele schimbări din China. Ne așteptăm ca negocierile să se finalizeze până la sfârșitul primului semestru al anului 2019. Rezultatele sunt incerte, dar au potențialul de a tulbura comerțul internațional cu autovehicule și strategiile actuale de punere în aplicare și interconexiunile lanțului de aprovizionare ale actorilor globali.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *