Vânzările Dacia au crescut cu 15%, până la 658.321 de maşini, în 2023, ajutând la creșterea vânzărilor grupului Renault

Sursă foto: dacia.ro

Grupul francez Renault a prezentat astăzi rezultatele sale comerciale. Din totalul de 2,2 milioane de vehicule comercializate la nivel mondial, 658.321 au purtat marca Dacia.

În raportul comercial al grupului Renault pentru 2023 se arată că vânzările companiei franceze s-au majorat cu 9%, până la 2.235.345, toate cele trei mărci – Renault, Dacia și Alpine – înregistrând creșteri ale livrărilor de mașini.

Din totalul de peste 2,2 milioane de vehicule comercializate anul trecut, 1.548.748 poartă marca Renault (+9,4%), 658.321 sunt Dacia (+14,7%) și 4.328 Alpine (+22,1%).

În urma acestor date, oficialii francezi menționează că Renault a devenit „cel mai bine vândut brand de automobile francez din lume”.

În Europa, vânzările de vehicule Renault au crescut cu 19,3%, până la 977.635 de unități (autoturisme + vehicule utilitare). Cu acest rezultat, marca a depășit creșterea pieței europene (+13,9%) și și-a majorat cota de piață, urcând de pe locul 5 pe locul 2 în clasamentul european al mărcilor.

Conform politicii sale comerciale centrate pe generarea de valoare, Renault și-a accelerat recucerirea segmentului C (compact) și a celor superioare (+26%) la nivel european. În clasa compactă și în cele superioare Renault a înregistrat o creștere de 26% față de anul precedent, susținută de succesul înregistrat de modelele Arkana, Austral, Espace E-Tech Hybrid și Mégane E-Tech 100 % electric.

„Atât mixul de modele, cât și canalele de vânzări au generat valoare: pe cele cinci piețe principale din Europa, vânzările către clienții persoane fizice reprezintă peste jumătate din total. În plus, versiunile superioare, cum ar fi « Esprit Alpine », sunt cele mai solicitate de clienți. 51% din vânzările modelului Austral și 44% din cele ale modelului Espace E-Tech Hybrid sunt în versiunea Esprit Alpine”, aratî oficialii Renault.

În România, înmatriculările Renault din anul 2023 au dus la o cotă de piață de 9,5%, ceea ce poziționează marca franceză pe locul 1 în categoria mărci importate (PC + LCV). Pe o piață în creștere cu 12% (PC + LCV), Renault a înmatriculat în România 15.319 unități, înregistrând o cotă de piață cu 1,4 puncte procentuale mai mare decât în 2022.

Tot în România, Renault a înregistrat o creștere semnificativă a vânzărilor în segmentul C, cu 5.347 unități înmatriculate în total, reprezentând 50% din totalul vânzărilor de vehicule de persoane în 2023 vs. 45% în 2022. La această evoluție au contribuit lansarea modelului Austral și continuarea poveștilor de succes Megane E-Tech Electric și Arkana. Principalele modele Renault înmatriculate pe piața românească sunt: Megane1 (3.010 unități), Clio (2.815 unități), aflate în top 10 modele all brands, și Captur (1.987 unități), aflat pe locul 16 în clasamentul general.

În segmentul de retail al pieței românești, Renault a înregistrat o performanță superioară celei din 2022, cu volume totale de 5.058 de unități, cu o cotă de piață de 8,3% și o creștere de 42% în volume față de anul trecut. Modelele preferate de clienții persoane fizice au fost Captur, Megane și Clio.

Citește mai mult AICI

Autor

Urmărește știrile PSNews.ro și pe Google News

Citește și:

Media PNL