Skip to content
Economic Știri

Veste aşteptată de 14 ani: CFR a scos la licitaţie reconstrucţia podului de la Grădiştea de pe linia ferată Bucureşti – Giurgiu

CFR Infrastructură a publicat joi, 22 august, anunţul de licitaţie pentru redeschiderea circulaţiei pe linia ferată Bucureşti – Giurgiu prin reconstrucţia podului feroviar peste Argeş. Amintim că fostul pod de la Grădiştea s-a dărâmat în 2005, în urma inundaţiilor puternice, iar trenurile ocolesc de atunci prin Videle, potrivit economica.net.

Valoarea contractului pentru modernizarea liniei CF București Nord – Jilava-Giurgiu Nord-Giurgiu Nord Frontieră”, Lot 1: „Redeschiderea circulației feroviare pe pod peste râul Argeș, între Vidra și Comana” este de400 milioane de lei.

Termenul limită pentru depunerea ofertelor este de 25 septembrie, potrivit datelor din platforma de achiziţii publice SICAP.

Lucrările vor fi executate între Vidra și Comana (inclusiv stația Comana), între km 18+180 (capătul Y al stației Vidra) și km 30+200 (capătul Y al stației Comana).

Se vizează reconstrucţia a 4 poduri şi reparaţia capitală (RK) a liniei între km 18+180 şi km 30+200.

Pod km 23+607 (km proiectat 23+602, existent conform studiilor topo 23+577) peste râul Argeş, între Haltele Vidra şi Grădiștea și asigură supratraversarea căii ferate peste râul Argeș. În zona râului Argeş, traversarea va fi asigurată printr-o suprastructură de cale simplă, tip grindă cu zăbrele cu calea jos, cu deschiderile 70,00+145,00+70,00m, cuvă de balast. Pe malul stâng al Argeşului (direcţia Bucuresti) se vor executa viaducte de acces cu 8 deschideri de 30,00m. Pe malul drept al Argeşului (direcţia Giurgiu) se vor executa viaducte de acces cu 23 deschideri de 30,00m şi 3 deschideri de câte 33,00m.

 Pod km 18+265 peste râul Sabar.Noul tablier va avea deschiderea de 45,00m.

 Pod km 18+402 peste râul Sabar. Noul tablier va avea deschiderea de 45,00m.

 Pod km 28+375 peste râul Neajlov. Noul tablier va avea deschiderea de 70,00m. Contractantul se angajează execute contractul prin competență și profesionalism, în conformitate cu cerinţele stabilite în cadrul legislativ şi de reglementare naţional şi european în vigoare. Totodată Contractantul va fi responsabil pentru identificarea și minimizarea riscurilor de implementare cât și de finalizare a contractului.

Valoarea totala estimată este compusă din:

SERVICII DE PROIECTARE – 11,22 milioane de lei, fără TVA in care sunt incluse activitati privind elaborarea documentațiilor tehnice necesare în vederea obținerii avizelor/ acordurilor/ autorizațiilor la faza de Proiectare, verificare tehnică de calitate a proiectului tehnic și a detaliilor de execuție elaborare proiect tehnic si detalii de execuție si asistență tehnică din partea proiectantului.

EXECUTIA LUCRARILOR – 388,84 milioane de lei, fără TVA în care sunt incluse si activitatile: organizare de şantier şi cheltuieli conexe organizării de şantier, amenajarea terenului, amenajări pentru protecția mediului și aducerea terenului la starea inițială, cheltuieli pentru relocare/protecția utilităților, pentru studii de teren, cheltuieli pentru realizarea investiției.

Semnarea contractului de proiectare şi execuţie lucrări se va face numai după asigurarea sursei de finanţare. Se estimează că perioada pe parcursul căreia se aplică clauza suspensivă este de 12 luni de la publicarea anunţului de participare.

Durata contractului este 82 luni din care: 4 luni proiectare, 18 luni execuție lucrări şi 60 luni perioada de garanție.

Podul de la Grădiştea s-a prăbuşit în 2005 din cauza viiturilor, iar lucrările de reconstruire a acestuia, a căror valoare este estimată la peste 70 milioane euro, au fost amânate mai mulţi ani din cauza lipsei fondurilor. Lipsa acestuia lungeşte semnificativ distanţa pe cale ferată dintre Bucureşti şi Giurgiu, trenurile fiind obligate să ocolească pe la Videle.

Linia feroviară Bucureşti – Giurgiu este prima cale ferată din Principatele Române, fiind inaugurată pe 31 decembrie 1869 (foto jos, sursa: România Feroviară).

Pentru că nu uit niciodată de oamenii care mi-au fost alături la bine şi la greu, le dau o veste bună giurgiuvenilor: Podul de la Grădiştea se va reface! Pentru mine cuvântul dat oamenilor nu este o simplă vorbă în vânt. Fac tot ce ţine de mine ca să realizez acest obiectiv. Una dintre priorităţile mele este refacerea Podului de la Grădiştea, astăzi promisiunea devine realitate. CFR Infrastructură a publicat anunţul pentru contractul de proiectare şi execuţie a Podului de la Grădiştea„, a scris ministrul Răzvan Cuc pe pagina sa de Facebook.

Poate avem surpriza şi antreprenorul îl va termina chiar mai devreme. Este destul de aproape de minister, aşa că vizitele pe şantier vor fi destul de dese ca să mă asigur că vor fi respectate termenele şi lucrările vor fi de calitate. Am văzut nenumăratele mesaje legate de Podul de la Grădiştea şi am considerat necesar să-i anunţ pe toţi cei interesaţi care este stadiul acestui obiectiv, atât de important pentru giurgiuveni, dar şi pentru mine. Giurgiul trebuie să ştie că nu l-am uitat!!!!„, a mai scris ministrul Transporturilor pe pagina de socializare.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *